پیش بینی شرکت ۱۵ هزار فرد دارای معلولیت در رویداد فعال شو

مدیرکل سلامت شهرداری تهران گفت: با اجرای ۲۱ برنامه در قالب دورهمی «فعال شو» به صرف مهربانی و امید ویژه شهروندان دارای معلولیت، علاوه بر ایجاد سازوکاری برای افزایش حضور این گروه در برنامه های شهری و اجتماعی زمینه های ارایه خدمات بهتر و بیشتر به این افراد فراهم شده است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل سلامت شهرداری تهران، حمید صاحب با اعلام این خبر افزود: با اجرای این دورهمی ها که با محوریت کانون معلولان و مشارکت انجمن دفاع از حقوق معلولان ایران در حال انجام است تاکنون بیش از ۶۵۰۰ شهروند دارای معلولیت با انواع معلولیت‌ها از برنامه‌های اجرا شده بهره مند شده اند.

وی اضافه کرد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته در تابستان و پاییز امسال ۵۰ دورهمی خاص افراد دارای معلولیت در مناطق ۲۲ گانه پایتخت اجرا می شود. تلاش شده است با توجه به مناسبت‌ها و رویدادهای تاریخی و مذهبی برنامه‌های متناسب با این ایام  برای افراد دارای معلولیت و نیز خانواده‌های آنان در نظر گرفته شود.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران با بیان اینکه برنامه های متنوعی در دورهمی فعال شو در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: اجرای برنامه های فرهنگی، هنری و آموزشی شامل استند آپ کمدی، مسابقه، قدردانی از نخبگان دارای معلولیت، اهدای جایزه به معلولان شرکت کننده درمسابقات، برگزاری بازی های حرکتی و فکری ویژه افراد دارای معلولیت، برپایی نمایشگاه دستاوردهای افراد دارای معلولیت، اجرای برنامه های هنری و تخصصی از سوی اعضای کانون معلولان از جمله برنامه هایی است که در این دورهمی ها پیش بینی شده است.

صاحب با یادآوری اینکه همکاری و مشارکت افراد دارای معلولیت در اجرای این دورهمی‌ها از ویژگی های بارز فعال شو است، اظهار داشت: بررسی تجربیات زیسته و به اشتراک گذاشتن آن ها برای بهره گیری از تجارب مفید خانواده ها تاثیر بسزایی در بهبود کیفیت زندگی فرد دارای معلولیت، مراقبین و خانواده دارد و از این رو، برنامه گفت‌وگو در شهر با هدف بیان و بررسی تجربه زیسته افراد دارای معلولیت یکی از فعالیت‌های جانبی این دورهمی ها است.

وی با بیان اینکه رویداد فعال شو از تیرماه گذشته و همزمان با عید غدیر خم درمناطق مختلف تهران در حال اجرا است از اختتامیه این رویداد در نیمه نخست آذرماه سال جاری همزمان با فرا رسیدن هفته ملی افراد دارای معلولیت خبر داد و گفت: پیش بینی می شود با اجرای کامل ۵۰ دورهمی فعال شو در شهر ۱۵ هزار فرد دارای معلولیت بتوانند از برنامه‌های این رویداد بهره مند شوند.

انتهای پیام/

۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
کد خبر: 42721

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =