« شهروند» بورسی می‌شود

مدیرعامل شرکت «شهروند» ابراز امیدواری کرد که شرکت «شهروند» سال آینده وارد بورس شود.

داود قربانیان مدیرعامل شرکت «شهروند» در گفت‌وگو با خبرنگار شهر پیرامون عرضه سهام این شرکت در بورس اظهار کرد: بر اساس سیاست‌هایی که شهردار محترم تهران و اعضای محترم شورای شهر داشتند، بناست بخشی از سهام فروشگاه «شهروند» در بورس عرضه شود. این موضوع هم کمک به فروشگاه در پیاده‌سازی الزامات بورس و شفاف‌سازی می‌کند و هم از نظر سهامداری منافعی را برای سهامدار که شهرداری است، به دنبال خواهد داشت و هم به مردم این امکان را می‌دهد که با خرید سهام «شهروند» بتوانند در مجموعه شهروند به عنوان یک برند ملی سرمایه‌گذاری  و به رشد و توسعه این صنعت کمک کنند.


مدیرعامل «شهروند» با اشاره به اینکه فرآیند بورسی شدن شرکت براساس اساس قانون سازمان بورس مقدماتی دارد؛ گفت: ابتدا حسابرس امین سازمان بورس باید صورت‌های مالی را بررسی کند. شهرداری تهران در پی این است که امسال حساب‌های مالی را برای «شهروند» تنظیم کند. موضوع دیگر الزام بورس در خصوص شفاف‌سازی دارایی‌هاست که باید اسناد ملکی، ثبتی و... تعیین تکلیف شود. اگر اختلافی هست برطرف شود و بحث تک برگ شدن سندها  تعیین تکلیف شود.


 قربانیان ادامه داد: این فرآیند چندین گام دارد؛ گام‌ نخست آن شروع شده شهردار تهران،معاون مالی شهرداری، شورای شهر و کمیسیون بودجه شورا در این موضوع کمک کردند و نظرشان در رابطه با بورسی شدن «شهروند» مثبت است.
 

مدیرعامل شرکت «شهروند» همچنین از برگزاری جلسه با ابوذر مختاری رئیس سازمان املاک خبرداد و گفت: این جلسه بسیار مثبت بود و سازمان املاک نیز همراه است تا  گام‌ها برداشته و الزامات بورس انجام شود و به امید خدا سهام «شهروند» سال آینده در بورس عرضه شود.


وی در مورد قیمت برند شرکت «شهروند»، اظهار کرد: کارشناس دادگستری ارزش برند «شهروند» در سال ۱۳۹۹ را  ۶۰۰میلیارد تومان  قیمت گذاری کرده‌بود،  اما الان ارزش سهام «شهروند»بسیار بیشتر است.


همچنین در خصوص این موضوع ایمان شریفی کارشناس بازار سرمایه نیز به خبرنگار شهر پیرامون  شرایط ورود یک شرکت به بورس گفت: الزامات ورود یک شرکت به فرابورس و بورس این است که شرکت در ابتدا باید چند سال سودده باشد. علاوه براین یک سری الزامات دیگر نیز وجود دارد مثلاً تعداد سهامداران  باید از ۲۵۰ نفر بیشتر باشد.


این کارشناس بازار سرمایه گفت:  شرکت‌هایی که در بورس هستند می‌توانند یک سری تخفیفات مالیاتی(دو و نیم درصد) بگیرند.علاوه بر این شرکت‌های می‌توانند از طریق سهام‌شان تامین مالی انجام دهند.


ایمان شریفی در پایان خاطر نشان کرد: بورسی شدن شرایط دریافت وام از بانک‌ها را راحت تر می‌کند. از نظر فعالیتی نیز سطح شرکتی که در بورس است بالاتر از سایر شرکت‌هاییست که در بورس نیستد زیرا زمانی که شرکت وارد بورس می‌شود، ارزش سهام آن در هنگام فروش از شرکت‌های دیگر بیشتر است‌.

انتهای پیام/

۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
کد خبر: 43320

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =