شهرداری تهران آماده استقبال از ماه مهر؛ از رایگان شدن حمل‌ونقل عمومی برای محصلین تا افزایش ظرفیت ناوگان

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: خدمات حمل و نقلی در مهرماه برای دانشجویان و دانش اموزان رایگان است. همچنین در «کیف پول الکترونیک حمل و نقل عمومی» تخفیف ۳۰ درصدی برای ماه مهر قائل شده‌ایم.

به گزارش خبرنگار شهر؛ چهارمین جلسه ستاد استقبال از مهر با حضور مسئولان حوزه حمل و نقل شهرداری تهران و پایتخت -چهارشنبه ۲۹ شهریورماه- برگزار شد. در ابتدای این نشست مهدی گلشنی مدیرکل حمل و نقل عمومی و ترافیک شهرداری تهران گفت: در اولین جلسه مصوب شد دستورالعملی در قالب طرح استقبال از مهر تهیه بشود. این دستورالعمل از طرف معاونت حمل و نقل به مراکز مربوطه ابلاغ شده است.  ماحصل این جلسات در قالب کارگروه‌های شناورسازی، ساعت کاری سرویس مدارس،  خدمات حمل و نقل عمومی، اطلاع رسانی آموزش و فرهنگ سازی اتفاق افتاده است. بیش از ۳۰ جلسه هم در این باره داشتیم. امسال از مناطق خواستیم برنامه مدیریت ترافیکی برای مدارسی که عامل مشکل ترافیکی هستند مشخص کنند. 

حسین پور، نماینده معاونت خدمات شهری شهرداری تهران با ارائه گزارشی از این معاونت در آغاز مهرماه ، تصریح کرد: معاونت خدمات شهری برنامه‌های متعددی برای شروع ماه مهر در نظر دارد که برخی از آنها صورت تیتروار عبارتند از: پیرایش شهر، رنگ امیزی المان‌ها، بازپیرایی فضای سبز، کاشت انواع درختان در مدارس، تولید و ارئه پویانمایی درباره پسماند در مدارس، فعالیت های ویژه مرتبط با پسماند در مناطق، اجرای کارگاه‌ها برای تولید حداقلی پسماند، رفع موارد سد معبر و صدور مجوز بازگشایی بازارهای سنتی با محوریت فروش لوازم مدارس و ….

رستمی قائم مقام شرکت بهره برداری مترو تهران نیز گفت: مطابق برنامه تا قبل از شروع ماه مهر، ۶ رام قطار را آماده تحویل به شبکه مترو کردیم، ظرفیت ۱۳۰ هزار مسافر به این ترتیب به شبکه اضافه می‌شود و در ادامه بیش از ۱۰۵ رام قطار را تعمیر کردیم. پیش بینی این است با توجه به اقدامات صورت گرفته تا ۳۰ درصد افزایش مسافر داشته باشیم، برای مدیریت شرایط درتلاشیم پوشش مسافری خوبی دربازه زمانی صبح برای ایستگاه‌های متراکم مترو داشته باشیم.

رستمی افزود: یکی از اقدامات شاخص صورت گرفته در این مدت، حل مشکل ایمنی ۱۹۰۰ پله برقی با تلاش همکارانمان در شرکت بهره‌برداری مترو تهران بود، همچنین «سفر اولی‌ها» طرح دیگر مترو است که برای استفاده از آن دانش آموزان و دانشجویان در هنگام ورود به مترو می‌توانند به بخش مربوطه مراجعه کنند تا دچار مشکل نشوند.

مالکی مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران نیز در این نشست گفت: در راستای طرح استقبال از مهر ما شش مرکز را به انجام خدمات معاینه فنی سرویس مدارس اختصاص دادیم. علاوه بر این مراکز مرکز شهید چمران هم برای ناوگان تاکسیرانی و سرویس مدارس خدمات تعمیراتی را با تخفیفات ویژه ارائه می‌دهد.

سلیم واحد نماینده شرکت واحد اتوبوسرانی با بیان اینکه شرکت واحد اتوبوسرانی در چند ماه گذشته با اعزام اتوبوس ها به مکان‌های مشخص توانسته اقداماتی از جمله اربعین انجام بدهد، گفت: شرکت واحد برنامه ریزی خود را از ابتدای سال آغاز کرده و با اجرای برنامه های بازسازی کار عظیمی، برای مهرماه پیش برده است.  علاوه بر این برای آمادگی بیشتر با ۴۳۰ دستگاه فعال در حوزه اورهال قرارداد بسته‌ایم. همچنین ۲۰ خط جدید ویژه اول مهر به ناوگان پایتخت اضافه خواهد شد.

نماینده سازمان آتش‌نشانی نیز گفت: معاونت عملیات سازمان آتش نشانی پیرو تجارب گذشته ظرفیت‌های خطرآفرین را شناسایی کرده است و بر همین مبنا در ۱۳۰ نقطه خودروهای امدادی ما مستقر هستند. همچنین معاونت فرهنگی سازمان آتش نشانی نیز در حدود ۲۰۰ مجموعه موضوعات ایمنی را آموزش می‌دهد و ۸۵ مربی برای شروع مدارس در اول مهر ما را همراهی می‌کنند. تفاهم‌نامه‌ای سه جانبه بین ما و آموزش و پرورش منعقد شد و از ۸۲ مدرسه منطقه ۱۰ در این راستا بازدید کردیم.

هاشم زاده نماینده امدادخودرو سایپا نیز در این باره گفت: یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های امدادخودروها ارائه خدمات در کمترین زمان است. بنابراین با تمرکز بر موتورسیکلت‌های امدادی در مناطق حساس مستقر خواهیم بود، بعلاوه افزایش ناوگان شیفت روز را در ابتدای مهرماه خواهیم داشت. حداقل‌سازی مرخصی‌ها با هدف حداکثرسازی ناوگان فعال را نیز دنبال خواهیم کرد تا خدمات مطلوبی  به شهروندان ارائه کنیم.

هرمزی در پایان این نشست خاطرنشان کرد: خدمات حمل و نقلی در مهرماه برای دانشجویان و دانش اموزان رایگان است. همچنین در «کیف پول الکترونیک حمل و نقل عمومی» تخفیف ۳۰ درصدی برای ماه مهر قائل شده‌ایم. لذا می‌طلبد مردم همراهی کنند و استفاده از خودروی شخصی را به حداقل برسانند. عزم راسخی ناظر به موضوع بهسازی ناوگان صورت گرفته است. بهسازی تاکسی و اتوبوس‌ها از جمله اقداماتی است که انجام شده و با ۲۱۰۰ اتوبوس فعال در خطوط، مهرماه را آغاز خواهیم کرد.

وی ادامه داد: سال‌ها  در حوزه بازسازی ناوگان مترو کاری نشده بود با این حال در شش ماهه اول اقدامات ویژه‌ای در بازسازی رام‌های مترو انجام گرفته است. لازم است تا دستوری به معاونین حمل و نقل مناطق داده بشود تا طی دو هفته اول مهر در کنار پلیس حضور میدانی در خیابان‌ها داشته باشند تا به حل مشکلات و گره‌های ترافیکی کمک کنند.


سرپرست معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در ارتباط با زمان احداث تراموا در پایتخت نیز گفت: البته تصویب تراموا باید در شورای ترافیک انجام شود و این یک تکلیف قانونی است؛ ما به جهت همراهی با شورای شهر تهران این مسئله را نیز در شورا مورد بررسی و اخذ مجوز قرار خواهیم داد.

هرمزی همچنین در خصوص نحوه مدیریت ترافیک در محور مورد نظر تراموا تصریح کرد: تقاطع‌ها به صورت هوشمند اداره خواهند شد تا از افزایش و تشدید ترافیک ممانعت شود.

وی در پاسخ به این پرسش که برخی از اخبار اعلام شده که خط تراموا از میدان آزادی تا ترمینال شرق است گفت: به هیچ عنوان تا این لحظه کریدور یا خط تراموا مشخص نشده است و البته چند کریدور در دست بررسی قرار دارد؛ از آن جمله می‌توان به پایانه شرق تا تهرانسر، و جنت‌آباد تا فاطمی اشاره کرد.

انتهای پیام/ 

۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷
کد خبر: 42813

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =