استفاده رایگان از ۳ پردیس‌ سینمایی، مترو و بی.آر.تی برای بانوان/ ۲۸ جشن بزرگ خانوادگی در تهران برگزار می‌شود

مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران گفت: ۲۸ جشن بزرگ خانوادگی در ۲۲ منطقه شهر تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار شهر، نشست مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران با اصحاب رسانه به منظور تشریح ویژه برنامه های ستاد هفته زن عصر امروز- دوشنبه ۱۱ دی ماه ۱۴۰۲- برگزار شد.

مریم اردبیلی مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران در این نشست اظهار کرد: ویژه برنامه های مختلفی برای هفته زن در نظر گرفته شده است که در این خصوص پویش "قدردانی" را به عنوان پویش محوری هفته زن خواهیم داشت تا فرهنگ‌سازی بهتری برای قدردانی از مقام زن داشته باشیم که بسته های مختلفی برای آن تهیه شده است.

وی افزود: برپایی ایستگاه های تعاملی در سطح شهر از دیگر برنامه هاست که هم در نزدیکی مراکز خرید و هم به صورت ون های سیار اجرا می شود به طوری که بسته تکمیلی هدایای روز زن را تقدیم شهروندان می کند.

اردبیلی ادامه داد: در سطح شهر جشن های متنوعی نیز تدارک دیده شده و در چایخانه های برپا شده به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) که توسط اداره کل فرهنگی شهرداری انجام شده هم بسته های تکمیلی به شهروندان تقدیم می شود.

مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران اضافه کرد: با هم‌افزایی با سایر دستگاه ها و نهادها نیز برنامه هایی تدارک دیده شده است از جمله اینکه جشنی با همکاری فرمانداری و دانشگاه های تهران در سالن همایش وزارت کشور که مخاطبین آن زنان شهر تهران هستند در هفته آینده( ۲۰ دی ماه) برگزار می شود.

وی ادامه داد: همچنین جشنی را با مشارکت وزرات ارشاد در تالار وحدت داریم که در آن رونمایی از چند اثر هنری مرتبط با مادر را خواهیم داشت و رونمایی از قطعه موسیقی مادر در آن انجام می شود.

اردبیلی گفت: ویدئو مپینگی در برج آزادی در شب ولادت حضرت زهرا(س) خواهیم داشت و در مناطق جشن‌ها و برنامه های متنوع و بزرگی را با تم های مختلف داریم.

مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران تصریح کرد: امروز مراسم پویش آزادسازی مادران زندانی را در برج آزادی داریم که هر سال پررونق‌تر از سال های قبل برگزار می شود. همچنین ۲۸ جشن بزرگ خانوادگی در ۲۲ منطقه شهر تهران داریم، جشن های محله ای نیز برگزار می شود که مخاطب هزار تا دو هزار نفری دارد. علاوه براین در شهربانوها، شهردخت ها و بوستان ها مراسمات مختلف برگزار می شود.

وی بیان کرد: برای ۱۲ هزار بانوی شاغل در شهرداری و سازمان ها و شرکت های تابعه آن، در برج میلاد جشنی برگزار می شود و جشن ویژه زنان سرپرست خانوار که شامل زنان کارآفرین مراکز کوثر است، خواهیم داشت. همچنین بخش ویژه قدردانی از زنان مقاوم فلسطین غزه و همسران و مادران شهدا در مناطق ۲۲گانه برگزار می شود که این جشن ها در مناطق ۱۴، ۱۲، ۲۰ و ۹ به صورت ویژه به اجرا در خواهد آمد.

اردبیلی با بیان اینکه روز۱۳ دی استفاده از مترو و بی‌آر.تی برای بانوان رایگان است، گفت: استفاده از پردیس‌های سینمایی ملت، راگا و تماشا هم برای بانوان شهر تهران در روز ولادت حضرت زهرا(س) رایگان خواهد بود.

مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران در پایان خاطرنشان کرد: به دلیل تقارن این هفته با سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی و مسائل مربوط به غزه، برنامه هایی به صورت ویژه برای این موضوع طراحی شده است.

انتهای پیام/

۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶
کد خبر: 47442

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =