در حل مشکلات تهران از ظرفیت نخبگان استفاده می‌کنیم

سوم مهرماه ۱۴۰۲_  آیین «زنگ مدرسه» به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید در دبیرستان علامه حلی ۱۰ با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران و جمعی از مدیران آموزش‌وپرورش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهر؛ صبح امروز _ سوم مهرماه ۱۴۰۲_  آیین «زنگ مدرسه» به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید در دبیرستان علامه حلی ۱۰ با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران و جمعی از مدیران آموزش‌وپرورش برگزار شد. در این آیین زاکانی با اشاره به اهمیت «امید» در نسل جوان گفت: امیدواری مهمترین شاخصه اثرگذار بر نسل جوان در کشور ماست، وظیفه اصلی امیدآفرینی در جامعه بر عهده ما مسئولین است، اما جز این شما دانش آموزان نیز به عنوان آینده سازان کشور با افتخار آفرینی علمی خود نقش مهمی در ایجاد امید برای خود و دیگران دارید.

شهردار تهران ادامه داد: در روایتی حضرت علی(ع) می‌فرمایند،  رَحِمَ اللّه ُ امرَءً عَرَفَ قَدرَهُ وَ لَم یَتَعَدَّ طَورَهُ ؛ خداوند رحمت کند کسی که جایگاه و وظیفه ی خود را می‌شناسد و بر اساس آن عمل می‌کند؛ شما دانش آموزان نیز در جامعه ما وظیفه‌ی ساخت کشور را بر دوش دارید و امیدوارم با مسئولیت پذیری خود به درستی در ساخت ایران نقش آفرین باشید.

زاکانی در ادامه اشاره‌ای به چالشهای شهر تهران و نقش نخبگان در حل آنها داشت و افزود: مشکلات تهران بسیار زیاد است و حل آن نیاز به ایجاد تحول در حوزه مدیریتی دارد، «تحول در حوزه فناوری» یکی از همین راهبردهاست، که در پیشبرد آن به ظرفیت علمی شما نخبگان نیاز داریم.

زاکانی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه علم و فناوری شهر تهران، گفت: مجموعه‌ای به مساحت ۲۰۰ هکتار در پارک ولایت به زودی تبدیل به بزرگترین پارک علم و فناوری کشور می‌شود که از بسیاری جهات در منطقه نیز بی نظیر است، علاوه بر این مجموعه‌هایی مانند «کارخانه سیمان ری» نیز تبدیل به مراکز علم و فناوری خواهد شد که میزبان نخبگان دانشگاهی در آن هستیم. امیدوارم با زمینه سازی و ایجاد بستر برای رشد نخبگان ضمن استفاده از دانش آنها از مهاجرت دانشجویان و دانش آموزان نخبه کشور نیز جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/

۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
کد خبر: 42980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =