اقدامات ویژه ترافیکی در طرح استقبال از مهر ۱۴۰۲

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۴ از تمهیدات و اقدامات ویژه و کاربردی برای ایمنی بالاتر و کاهش ترافیک و تصادفات در معابر به ویژه معابر منتهی به مراکز آموزشی خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴، "حامد فتحی" معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری این منطقه با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید گفت: مفتخریم به اینکه با اقدامات ویژه و کاربردی امنیت  شمال شرق شهر را برای دانش آموزان و سایر شهروندان بالاتر می بریم. از آنجا که تردد آسان، امن و بی دغدغه از حقوق شهروندی هر فردی است ، در طرح استقبال از مهر اقدامات مختلف و متنوعی را در منطقه ۴ شاهد بودیم.

فتحی افزود: در این راستا اقداماتی همچون خط کشی محوری بیش از  ١٦٧ کیلومتر از خیابان ها، ٢٩٠٠ متر مربع بلوک عابر،  ٦٧ ایستگاه اتوبوس و تاکسی، تعداد ٢١٣ عدد کلمه( احتیاط، مدرسه و ایست) ، تعداد ٤١٣ عدد تابلو( گذر عابر پیاده - ایست - محدویت سرعت - عبور دانش آموز - احتیاط - خطر گذر گاه ) و  انجام ۱۰ مورد اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز را می توان نام برد.

معاون شهردار منطقه ۴ در ادامه گفت: ساماندهی و مناسب سازی ۴۵ ایستگاه اتوبوس، برگزاری ۹ جلسه کمیته ایمنی و حمل و نقل عمومی، نوسازی یک پل عابر پیاده تصادفی خطرساز در محدوده مدارس و شناسایی ۵ نقطه ترافیکی جهت انجام مطالعات روان‌سازی از دیگر اقدامات طرح استقبال از مهر ۱۴۰۲ است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در این عملیات با تهیه طرح اولیه ۳ نقطه نیازمند اجرای تقاطعات غیرهمسطح با سطح تاثیر فرامنطقه ای و احیای بیش از ۶۰ چراغ چشمک‌زن ، تفاهم با آموزش و پرورش منطقه به منظور استفاده سرویس مدارس از حیاط آنها  و تهیه طرح آموزش مستمر دانش آموزان در پارک آموزش ترافیک منطقه از دیگر اقدامات انجام گرفته این طرح است.

معاون شهردار منطقه ۴ در ادامه از  اجرای طرح پایش عملکرد اکیپ‌های نگهداشت سطح منطقه( با استفاده از GPS و سامانه سرنا)  و آغاز طرح بهسازی و نوسازی اصولی گاردریل های سطح منطقه و برگزاری مقدمات اجرای نیروگاه تامین انرژی خورشیدی از سقف پایانه های منطقه برای اولین بار در شهرداری تهران  نام برد و بیان کرد: به منظور رفاه و تسهیل بهره مندی دانش آموزان و دانشجویان اجرای طرح مسقف سازی دو پایانه اصلی منطقه (افق و رسالت) در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: اخذ اعتبار و اجرای طرح نوسازی مرکز نظارت تصویری (پس از ۱۶ سال) و انجام مقدمات انعقاد قرارداد احیای پارکینگهای مکانیزه سطح منطقه (پس از ۱۵ سال) و طراحی و اجرای مسیر سلامت بوستان بانوان منطقه ۴ از دیگر اقدامات انجام شده در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ به شمار می رود.

انتهای خبر/

۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۴
کد خبر: 43055

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =