پل‌های جمع‌آوری شده کارایی نداشتند/ تجهیز ۵۶ پل به رمپ در پایتخت تا ۲ ماه آینده

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: پل‌های عابر پیاده که اخیراً در پایتخت جمع‌آوری شدند، زائده بصری ایجاد کرده بودند و کارایی نداشتند.

سید محمد آقامیری در گفت و گو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه پل‌های عابر پیاده‌ای که در حال جمع‌آوری است، فلزی  هستند، اظهار کرد: بر اساس یک ماه بررسی مداوم به نتیجه رسیدند که این پل‌ها کارایی ندارد و میزان رفت وآمد در آن روزانه کمتر از ۱۰ نفر است.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران تأکید کرد: این پل‌ها زائده بصری ایجاد کرده بودند؛ در حالیکه هیچ استفاده‌ای نداشتند و به نظر می‌رسد که شاید علت راه‌اندازی این پل‌ها در گذشته استفاده از فضای تبلیغاتی آن بوده اما حالا می‌بینیم که ظرفیتی برای تردد شهروندان ندارد و تنها یک زائده بصری است.

وی همچنین تصریح کرد: برای مثال در تقاطع خیابان هلال احمر با میدان هفت حوض نارمک هیچ کسی از پل استفاده نمی‌کند و به همین دلیل چنین پل‌هایی را جمع‌آوری کرده‌اند.

آقامیری در پاسخ به این پرسش که «آیا پل‌های جمع‌آوری شده مکانیزه بودند؟»، یادآور شد: اکثر پل‌هایی که جمع آوری شدند پل‌های فلزی بودند؛ در جمع‌آوری پله‌های برقی پل‌های عابر پیاده برنامه بر این است که یا رمپ‌هایی با شیب هشت درصد و یا پله‌هایی با ارتفاع ۱۲ سانتی‌متر جایگزین شود.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه روند جایگزینی رمپ با پله‌های برقی در پایتخت آغاز شده است، گفت: تا یک یا دو ماه آینده ۵۶ پل مکانیزه در تهران به پل‌های دارای رمپ و پله‌های ۱۲ سانتی‌متری تبدیل می‌شود.

گفتنی است جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا در یکصد و هشتادمین جلسه شورا نسبت به جمع‌آوری پل‌های عابر پیاده انتقاد و این اقدام را زمینه‌ای برای افزایش آمار تصادفات عنوان کرد.

انتهای پیام/

۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۲
کد خبر: 43312

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =