تسهیل شرایط در مراکز معاینه فنی پایتخت حول محور«تهران؛ شهرخانواده»

مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران در نشست مشترک با مدیرعامل شرکت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران بر تسهیل شرایط در مراکز معاینه فنی پایتخت حول محور«تهران؛ شهرخانواده» تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران، مریم اردبیلی اظهارکرد: مدیریت شهری به دنبال ایجاد شرایط مناسب در راستای «شهر خانواده» است؛ در واقع ما به  دنبال ایجاد فضاهایی هستیم که برای خانواده‌‏ها مناسب، متناسب، سهل‌الوصول و ارزان بوده و مزیت‎هایی نیز داشته باشد.

وی با ارائه مثالی توضیح‌داد: مثلا شرایطی ایجاد کنیم تا در مراکز خدمات معاینه فنی، خدمات ویژه‎ای برای مادران، زنان و یا حتی افراد سالمند ارائه شود و شرایط برای آنها قابل دسترسی و آسان باشد.

مشاور شهردار تهران در امور زنان و خانواده تصریح‌کرد: ما به دنبال این هستیم که تمام رویکردهایمان در مدل خدمت‌رسانی و درتعریف نیازمندی‎ها، خانواده محور باشد؛ مثلا زن سالمند و یا مادر همراه با کودک احساس کند که در مراکز معاینه فنی، شخصیت و شرایط او به رسمیت شناخته شده است .

اردبیلی با تاکید بر افزونه‎های فرهنگی در محیط های شهری همچون مراکز خدمات معاینه فنی به راه‌‏اندازی مراکز خاص ویژه بانوان هم اشاره کرد وگفت: می‎توان از ظرفیت‌ها و توانمندی‏‌های زنان سرپرست خانواده در مراکز ویژه بانوان استفاده کرد. راه‌اندازی کارواش ویژه زنان در کنار برخی بوستان‏‌ها می‌‏تواند اتفاق خرسندی باشد.

وی بیان کرد: نسل جوان و بسیاری از زنان تمایل ندارند که مطابق کلیشه‎ها و مدل مرسوم نگاه به حوزه زنانه فعالیت داشته باشند، پس اگر این فعالیت طبق چارچوب فرهنگی و ضوابط مناسب انجام شود، نباید موانعی برای اتصال توانمندی آنها به علایقشان وجود داشته باشد.

استقبال از راه‏اندازی تعمیرگاه ویژه بانوان

شادی مالکی مدیرعامل شرکت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران ضمن ابراز خرسندی از نگاه ویژه مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران در خصوص زمینه‏‌های مشترک همکاری و رفع دغدغه‌‏های زنان دراین حوزه، با بیان اینکه در ستاد معاینه فنی ظرفیت و پتانسیل بسیار خوبی نهفته است که می‌تواند باعث پیوند دوستی شهروند و شهرداری شود اظهارکرد: نزدیک به ۴۰میلیون خودرو در ایران داریم که حدود ۲۰ میلیون آنها مشمول گواهی معاینه فنی هستند و تقریبا ۵۰ درصد خودروهایی که باید معاینه فنی دریافت کنند، فاقد آن بوده و اصلا به مراکز معاینه فنی مراجعه نمی‎کنند.

 وی با تاکید بر این موضوع که نیازمند حسن اعتماد و دوستی شهروند با مراکز معاینه فنی به عنوان بخشی که می‎تواند سلامت ایمنی و فنی خودرو را تامین کند، هستیم ادامه داد: ما سال گذشته ۳۰۰هزار خودرو شناسایی کردیم که نقص سیستم آلایندگی داشتند یا مثلا از ابتدای امسال نزدیک ۸۵۰ هزار خودرو به ما مراجعه کرده‌اند که ۷۰هزار خودرو دارای نقص ترمز بوده‏اند که به طور حتم رفع این نقص، کمک شایانی به کاهش تصادفات می‏کند.

مالکی همچنین به قوانین سختگیرانه برخی از کشورها در موضوع معاینه فنی خودروها اشاره کرد و یادآور شد: این امر سبب شده که مردم از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران همچنین به راه‎اندازی تعمیرگاه خودرو ویژه بانوان در ۶ماه گذشته اشاره کرد و ادامه داد: راه‎اندازی تعمیرگاه بانوان سختی‎های خاص خودش را داشت و یک کار جدید بود اما خوشبختانه با بازخوردهای مناسب و استقبال زنان مواجه شد.

وی افزود: به‎صورت متوسط روزانه ۶-۷ مراجعه به تعمیرگاه از سوی بانوان صورت می‏‌گیرد که در ۶ماه گذشته، عدد ۸۰۰مراجعه را نشان می‏دهد.

گفتنی است که در پایان این نشست مقررشد نمایندگانی از طرفین در جلسات هفتگی، ضمن بررسی محورهای مطرح شده دراین نشست، موضوعات را برای عقد تفاهم‌نامه همکاری مشترک بررسی کنند.

انتهای پیام/

۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۱
کد خبر: 43369

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =