آموزش چهره به چهره تفکیک پسماند به ۵۷ هزار شهروند منطقه ۱۵

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۵ از آموزش چهره به چهره تفکیک پسماند به ۵۷ هزار شهروند منطقه با هدف تغییر سبک زندگی و کاهش حجم زباله طی ۷ ماه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش  شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، هادی صدیقی با اشاره به طرح آموزش تفکیک پسماند از مبدا با هدف فرهنگسازی نحوه تفکیک پسماند از مبدا گفت: اداره مدیریت پسماند منطقه در جهت بهبود سطح زندگی و آگاهی بیشتر شهروندان منطقه با برنامه ریزی آموزشی اقدام به اجرای برنامه های  آموزشی با موضوعات؛ ارائه راهکارهای کاهش تولید پسماند، کم حجم سازی پسماند، مضرات استفاده از پلاستیک و ظروف یکبار مصرف، استفاده ازجایگزین های مناسب در کاهش‌ تولید پسماند معایب استفاده از پلاستیک و رهاسازی آن در محیط زیست، مدیریت پسماند خطرناک در خانه و محل کار با هدف حفظ سلامت و کمک به اقتصاد خانواده و ... کرد.  

 به گفته معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۱۵؛ کارشناسان آمار و اطلاعات پسماند به صورت مستمر آموزش‌های زیست محیطی و تفکیک پسماند را به شهروندان در واحدهای مسکونی، تجاری، اداری، بوستان ها و غرفه های منطقه و همچنین مراکز خدماتی،   فرهنگی، ورزشی و درمانی و همچنین غرفه اطلاع رسانی جنب غرف بازیافت ارائه کردند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه اضافه کرد: طی هفت ماه اول سالجاری کارشناسان بازیافت منطقه با مراجعه به مراکز یادشده و همچنین حضور در برنامه های مناسبتی و مراسم های ویژه، آموزش های لازم را به شهروندان ارائه دادند. همچنین در این بازه زمانی ۵۹۰ عدد مخزن تفکیک پسماند ‌و ۲۳۰۰ کیلوگرم کیسه در مراکز تحت آموزش بین شهروندان توزیع شد.

صدیقی به رسیدگی و ساماندهی و تجهیز غرف اشاره کرد و افزود: همچنین در راستای افزایش خدمات رسانی و جلب مشارکت شهروندان، به طور روزانه بر عملکرد غرفه های بازیافت و خودروهای جمع آوری پسماند خشک، نظارت می شود.  

انتهای پیام/

۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۳
کد خبر: 44857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =