توصیه‌های پیرهادی برای یخ‌زدایی معابر در فصل سرما

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: در دنیا برای یخ‌زدایی معابر از موادی استفاده می‌شود که قاعدتاً هم اثرگذاری مناسبی دارند و هم با محیط زیست سازگار هستند.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی پیرهادی در یکصد و نود و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به پیش بینی بارش برف در سطح شهر در ایام پیش رو، اظهار کرد: توزیع شن و نمک خسارات جبران ناپذیری به آسفالت معابر و گونه های گیاه وارد می کند؛ لذا باید از مواد سازگار با محیط زیست استفاده شود تا به این فضا خسارت وارد نکند.

وی افزود: موادی در دنیا وجود دارد که قاعدتاً هم نسبت به یخ زدایی وضعیت مناسبی دارد و هم با محیط زیست سازگار است. از شهرداری تهران درخواست داریم که به این موضوع توجه داشته باشد. استفاده از نمک، به شدت به آسفالت آسیب می زند و امروز که معابر ما آسفالت شده، اگر نمک ها به صورت غیرفنی در معابر توزیع شود، آسفالت دچار مشکل خواهد شد و عمر آن کاسته خواهد شد.

پیرهادی با بیان اینکه شورا در گذشته مصوبه ای در این خصوص داشته است، خاطرنشان کرد: شورا، شهرداری را نسبت به استفاده از نمک برای یخ زدایی منع کرده بود و درخواست داریم نسبت به موضوع توجه کافی صورت بگیرد.

وی همچنین درخواست کرد نسبت به لایروبی انهار برای جلوگیری از آب گرفتگی در روزهای بارانی اقدام شود و معاونت مربوطه نسبت به شناسایی این نقاط اقدام کند و توجه ویژه داشته باشد.

انتهای پیام/

۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴
کد خبر: 45883

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =