استقرار پایگاه سیار اهدای خون در سرای محله کیانشهر منطقه ۱۵

دبیر ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل منطقه۱۵ گفت: با استقرار پایگاه سیار اهدای خون همزمان با روز ایمنی در برابر زلزله در سرای محله کیانشهر جنوبی منطقه ۱۵ حدود ۱۵۰ نفر با داشتن شرایط لازم، خون اهدا کردند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، طوبی براتی دبیر ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل این منطقه اظهار کرد: ستادمدیریت بحران منطقه  با همکاری هلال احمر و خانه دوام و ایمنی سرای محله کیانشهر جنوبی همزمان با بیست و پنجمین مانور تمرین سراسری زلزله و ایمنی در سراسر کشور پایگاه سیار انتقال را در سرای محله کیانشهر جنوبی برپا کرد.

وی با اشاره به استقبال بسیار خوب شهروندان، پرسنل شهرداری و نیروهای دوام محلات از این طرح گفت: حدود ۱۵۰ نفر با داشتن شرایط لازم  موفق به اهدای خون شدند.  

براتی افزود: در هنگام وقوع حوادث و بلایا، امدادرسانی به مجروحین و مصدومین از جمله چالش‌های اصلی دستگاه‌های امداد رسان است که گاها با کمبود امکانات و تجهیزات در بیمارستان‌های صحرایی و سیار روبرو می‌شوند و یکی از مهمترین موضوعات وجود بانک خون کافی و سالم در این مواقع است. در این راستا اجرای این گونه برنامه ها با هدف آگاه سازی و تشویق شهروندان به اهدای خون در دستور کار قرار گرفت تا ضمن آمادگی در برابر حوادث احتمالی، ذخیره بانک خون کشور نیز ارتقا یابد.

همچنین طبق برنامه ریزی های انجام شده این برنامه بصورت دوره ای در دیگر خانه های دوام و ایمنی محلات بیست گانه منطقه ۱۵ نیز اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷
کد خبر: 46072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =