تصویب اساسنامه سازمان مدیریت پسماند پس از اعمال تغییرات

در دویست و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران اساسنامه سازمان مدیریت پسماند پس از اعمال تغییرات، با حداکثر آراء موافق به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی پیرهادی در دویست و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی اساسنامه سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه باید مشخص شود که جمع آوری هر پسماند بیمارستانی و صنعتی با شهرداری نیست، اظهار کرد: طرح جامع مدیریت پسماند مصوبه شورای شهر است و باید در اساسنامه لحاظ شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در پسماند با موضوع ارزش افزوده روبه رو هستیم که باید در اساسنامه لحاظ شود، تصریح کرد: یکی از مشکلات ما این است که نخاله ها در حواشی شهر تخلیه می شود؛ پیشنهاد ما این بود که حاشیه شهر تهران در اساسنامه مورد توجه قرار بگیرد؛ چراکه در حریم شهر واقع شده است.

پیرهادی با اعلام اینکه باید برنامه ریزی فنی و اجرایی و جلب مشارکت عمومی و ارتقاء سطح فرهنگ عمومی از طریق ترویج آموزش همگانی برای کاهش تولید پسماند انجام شود، خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما در کمیسیون نسبت به آنچه در اساسنامه آمده متفاوت است و بحث مشارکت عمومی و ارتقاء سطح فرهنگ عمومی در بندهای اساسنامه حذف شده و تقاضا داریم اضافه شود.

وی با بیان اینکه در برخی نقاط تهران خدمات شمال شهر با خدمات جنوبی متفاوت است، یادآور شد: بنده از مناطق ۱۸ و ۱۹ بازدید کردم و حتی امکانات حداقلی در برخی محدوده های منطقه ۱۹ وجود نداشت.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا با بیان اینکه میزان تولید پسماند توسط خانوار، بیمارستان ها و صنایع باید مشخص شود و با توجه به اینکه مشخص کردن میزان تولید قابل اجرا نیست، پیشنهاد می کنیم از اساسنامه حذف شود، تصریح کرد: پسماندهای عادی شهر تعاریف مختلفی دارد و باید در اساسنامه قید شود.

نجفی با بیان اینکه یکی از تجارب کل دنیا در پسماند اقتصاد چرخشی است، یادآور شد: باید این موضوع در اساسنامه قرار بگیرد؛ این نوع از اقتصاد مدلی از تولید و مصرف شامل بازیافت مواد است.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه چه زمانی از شر مشکلات پسماند رها خواهیم شد، اظهار کرد: چه زمانی صاحب وضعیت درستی خواهیم شد که وقتی در شهر گام برمی داریم خجالت نکشیم؟

میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورا با بیان اینکه در این دوره شورا یک جلسه برای بررسی تنظیف شهر به عنوان یکی از اقدامات اولویت دار برگزار نکردیم، یادآور شد: هنوز این موضوع در دستور جلسه نبوده و درخواست داریم در دستور قرار بگیرد.

گفتنی است در ادامه جلسه اساسنامه سازمان مدیریت پسماند پس از اعمال تغییرات، با حداکثر آراء موافق به تصویب رسید.

انتهای پیام/

۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱
کد خبر: 47163

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =