پلاتوی تماشاخانه‌ ایران‌شهر افتتاح شد

پلاتوی جدید تماشاخانه‌ی ایران‌شهر با حضور رئیس سازمان‌ فرهنگی هنری شهرداری تهران‌ و جمعی از هنرمندان‌، عصر جمعه ۶ بهمن افتتاح شد.

به گزارش شهر به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، پلاتوی جدید تماشاخانه‌ی ایران‌شهر که پیش‌تر محل دپوی دکور این مجموعه بود، عصر روز جمعه ۶ بهمن با حضور مهرداد باقری پبدنی رئیس سازمان فرهنگی هنری شرداری تهران، حمید نیلی رئیس تماشاخانه ایران‌شهر، مهدی حامدسقایان دبیر چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، اصغر همت، مقصود نعیمی‌ذاکر مدیرعامل خانه تئاتر، اسماعیل خلج، کاظم هژیرآزاد، قاسم زارع، منوچهر اکبرلو، سعید اسدی، مجید رحمتی، کاوه مهدوی، کهبد تاراج، پری‌ناز آل آقا، حسن موذنی و تعدادی دیگر از هنرمندان تئاتر افتتاح شد.

زنگ افتتاح این پلاتو توسط اصغر همت و کاظم هژیرآزاد نواخته شد.

حمید نیلی رئیس تماشاخانه ایران‌شهر در ابتدای این مراسم گفت: یکی از خلاهایی که در تماشاخانه‌ی ایران‌شهر داشتیم، پلاتویی برای تمرین گروه‌های تئاتری بود. این‌جا محلی برای دپوی دکور بود، ما تمام ضایعات را منتقل کردیم و آقای باقری هم هزینه‌ای را متقبل شدند تا این پلاتو ساخته شد.

وی توضیح داد: در این‌جا میزبان تمرین گروه‌ها و پیشنهادات اجرایی در حوزه‌ی کارهای تجربی و اجراهای مونولوگ خواهیم بود.

نیلی یادآور شد: امیدوارم با حمایت آقای باقری سالن جدیدی به ایران‌شهر اضافه شود که صحبت‌هایی در این زمینه از قبل مطرح شده بود و امیدوارم به سرانجام برسد.

سپس مونولوگی توسط محمدهادی عطایی‌ اجرا شد.

در ادامه مهرداد باقری پبدنی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: این سالن پیشکش همه هنرمندان عزیز تئاتر. از سال گذشته که تماشاخانه‎ی ایران‌شهر زیر نظر سازمان و مدیریت آقای نیلی قرار گرفت، تصمیم به توسعه این تماشاخانه گرفتیم همانطور که تمامی مبالغ فروش بلیت نیز صرف خود مجموعه می‌شود.

وی تاکید کرد: تجهیزات تماشاخانه ایران‌شهر به روزرسانی می‌شود و ان‌شاءالله سومین سالن در فضای پشت ساختمان سال آینده افتتاح می‌شود.

باقری سپس به برگزاری چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اشاره کرد و گفت: از داراباد تا شهر ری شاهد تبلیغات جشنواره تئاتر فجر هستیم که خیلی خوب است.

در ادامه مونولوگی نوشته‌ی کهبد تاراج با بازی امیر عدل‌پرور اجرا شد.

آریان رضایی مدیر روابط‌عمومی تماشاخانه ایران‌شهر نیز در انتهای این مراسم گفت: این پلاتوی ۸۰ متری از هم اکنون در اختیار گروه‌های تئاتری قرار می‌گیرد. ان‌شاءالله سالن شماره ۳ تماشاخانه‌ی ایران‌شهر نیز با حمایت آقای باقری ساخته شود.

انتهای پیام/

۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
کد خبر: 48716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =