ورود تجهیزات آواربرداری تا مهرماه به آتش‌نشانی پایتخت

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه ۳۰ نوع خدمات توسط سازمان آتش‌نشانی ارائه می‌شود، گفت: تجهیزات کمک به سیلاب باید تهیه شود. بخشی از تجهیزات آواربرداری خریداری شده که تا هفتم مهر بخشی از آنها وارد می‌شود.

به گزارش خبرنگار شهر؛ امروز - سه شنبه ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۲- آیین بهره‌برداری از دو ایستگاه آتش‌نشانی ۱۳۵ و ۱۳۸(بانوان آتش‌نشان) با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، قدرت اله محمدی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران و جمعی از مدیران شهری برگزار شد.

قدرت اله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در این مراسم اظهار کرد: به روح شهدای انقلاب و ۶۱ شهید سازمان آتش‌نشانی تهران درود می‌فرستم و همچنین سلامتی ۱۳۰۰ جانباز سازمان آتش‌نشانی که برای  ارتقا جایگاه ایمنی و حفظ جان و مال شهروندان دچار مصدومیت شدند و با وجود مشکلات در صحنه عملیات انجام وظیفه کردند، از درگاه الهی خواستارم.

وی افزود: نظر به اینکه پهنه گسترده شهر تهران با معضلاتی همچون جمعیت پذیری و افزایش جمعیت خودرو روبه است، نیاز به ایمنی هوشمند دارد. رفتار حریق نسبت به قبل متفاوت شده است، به طوری که بعد از 10 دقیقه که حریق شروع می‌شود وقتی که آتش‌نشانان به محل حادثه می‌رسند، گویی یک ساعت از حریق گذشته است و به همین دلیل باید نسبت به تاسیس ایستگاه های جدید و تربیت نیرو اقدام کنیم.

محمدی تاکید کرد: میانگین رسیدن آتش‌نشان به محل حادثه ۴ دقیقه و 20 ثانیه است که سعی می‌کنیم این مورد را بهبود ببخشیم. پیشگیری و آموزش شهروندی باید جایگاه خود را پیدا کند و رسانه ها باید در این زمینه کمک کنند.

وی تاکید کرد: مصدومیت ناشی گاز مونوکسید کربن در تهران در سال گذشته با آموزش ها ۳۸ درصد کاهش پیدا کرد.

محمدی با گرامیداشت یاد شهید مرتضی حیدری که در منطقه ۱۶ به شهادت رسید، گفت: این منطقه نیاز به ایستگاه پشتیبان داشت و ایستگاه های جدید کار امدادی هم انجام خواهند داد. تجهیزات ما باید پیشرفته شود و تجهیزات به روز باید وارد ناوگان شود.

وی با پرداختن به آتش سوزی بیمارستان گاندی تصریح کرد: نردبان های هیدرولیکی در حادثه گاندی کمک کردند.

محمدی با بیان اینکه ۳۰ نوع خدمات توسط سازمان آتش‌نشانی ارائه می‌شود، افزود: تجهیزات کمک به سیلاب باید تهیه شود. بخشی از تجهیزات آواربرداری خریداری شده که تا ۷مهر بخشی از آنها وارد می‌شود. ۴۰ دستگاه خودروی سنگین وارد ناوگان شده است.

انتهای پیام/

۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
کد خبر: 49408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =