منطقه ۵ در ایام‌الله دهه فجر حال و هوای انقلابی گرفت

مدیریت شهری منطقه ۵ در ایام الله دهه فجر با برنامه های مختلف، چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی را گرامی داشت.

به گزارش شهر به نقل از اداره روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، همزمان با فرا رسیدن دهه فجر مدیریت شهری منطقه ۵ برای گرامیداشت این ایام برنامه های متنوعی اجرایی کرد.

نواختن زنگ انقلاب در مدرسه شهید لواسانی توسط معاون شهرداری ناحیه یک، تجدید میثاق جمعی از شهروندان محله باغ فیض ناحیه ۳ با آرمان های امام راحل، برگزاری تور گردشگری کاخ سعد آباد برای شهروندان در ناحیه۴ و برگزاری جشنواره و مسابقات مختلف در مدارس نواحی ۷ گانه از جمله برنامه های فرهنگی ورزشی نواحی بود.

مهدی احمد مهرابی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه۵ گفت: نیروهای فضای سبز و خدمات شهری و اداره پسماند در مسیر راهپیمایی۲۲ بهمن جهت پاکسازی مسیر به شهروندان خدمت رسانی کردند. به همت اداره خدمات شهری در پل جناح تا میدان آزادی، اقدامات تنظیف و پاکسازی در مسیر راهپیمایی صورت پذیرفت.

محمدرضا مقیمی رئیس اداره مدیریت پسماند منطقه نیز بیان داشت: برپایی ایستگاه آموزشی در راستای ترویج فرهنگ تفکیک پسماند خشک از مبدا و معرفی اپلیکیشن نوماند و همچنین پاکسازی مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن جهت رفاه و فرهنگ‌سازی شهروندان صورت پذیرفت.

رضا جوان معاون حمل و نقل ترافیک منطقه به نصب پرچم زیبای ایران بر روی تاکسی های منطقه و آماده سازی تمامی تاکسی ها جهت جابجایی آسان راهپیمایان اشاره کرد و از دپوی اتوبوس‌های دو کابین خط ۱۰ تندرو در لاین ویژه در خیابان جناح، برای سرویس رسانی به شهروندان گرامی خبر داد و افزود: تعداد ۱۵ دستگاه خودروی تاکسی ون خطوط منطقه ۵ جهت سرویس دهی هر چه بهتر به راهپیمایان، در آماده باش بودند.

روح الله حدادی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ۵ نیز تصریح کرد: معرفی انقلاب اسلامی ایران، آرمان‌ها و دستاوردهای آن به نسل نوجوان و جوان از مهمترین اهداف برگزاری ویژه برنامه های چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است. این برنامه‌ها در مراکز فرهنگی، مساجد، مدارس، مراکز تفریحی و ورزشی منطقه توسط اداره فرهنگی با مشارکت ادارات اجتماعی نواحی و سرای محلات برگزار می‌شود.

وی به راهپیمایی ۲۲ بهمن اشاره کرد و افزود: در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و به سنت هرساله پردیس اجتماعی فرهنگی منطقه ۵ در مسیر میدان صادقیه، بزرگراه محمدعلی جناح با بیست غرفه مجزا برپا شد. اجرای سرودهای مناسبتی، تست قند و فشار خون، مشاوره پزشکی و روانشناسی، آموزش قرآن و مشاوره مذهبی، غرفه پسماند، غرفه ورزش و نقاشی کودکان. از مهمترین خدمات پردیس فرهنگی منطقه۵ به شهروندان در این روز بود.

امین جلالی مدیر اداره ورزش این منطقه نیز گفت: همزمان با ایام دهه فجر با همت ادارات اجتماعی و امور فرهنگی نواحی هفت گانه، جشن و مسابقات ورزشی در سطح مدارس و سرای محلات (مسابقه، ساخت اوریگامی، ایستگاه نقاشی کودکان، سرود ای ایران بچه های مهد، سرود دختران نوجوان مدرسه موسی کاظم(ع) این منطقه برگزار شد.

فاطمی نیک رئیس اداره نظارت و اجرا معاونت حمل و نقل ترافیک گفت : به منظور ایمنی، امنیت و خدمات رسانی به راهپیمایان مراسم پر شکوه ۲۲ بهمن با توجه به گشت های آخرین ساعات باقی مانده، عملیات مسدود سازی معابر فرعی با حضور یوسف وند رئیس راهور فاتب منطقه ۵، دوستی رئیس خدمات شهری، عوامل موتوری سنگین و فرجی کارشناس اجرایی صورت گرفت.

همچنین میدان میوه و تره بار مرادآباد در آستانه ۲۲ بهمن و در قالب یکصدمین پویش امید و افتخار با حضور مجازی شهردار تهران، همزمان با ۲۲ بازار دیگر به بهره‌برداری رسید.

شایان ذکر است بازار مراد آباد با زیر بنای ۵۰۰ مترمربع با تعداد ۶ کانکس ۲۴ متری و چهار کاربری زون پروتئینی، سبزی و فرنگی، میوه، بازرگانی و لبنیات آغاز به کار خواهد کرد.

انتهای پیام/

۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۰
کد خبر: 49791

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =