بهره‌برداری از فاز یک پایانه شرق در خردادماه/ وسایل نقلیه وارداتی از بسته ۱۱گانه وزارت صمت انتخاب شده است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از بهره‌برداری از فاز یک پایانه شرق در خردادماه سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار شهر، سید جعفر تشکری هاشمی در دویست و بیستمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی لایحه اعطای مجوز به شهرداری جهت انجام معاملات مربوط به تکمیل پروژه احداث پایانه جدید شرق، با بیان اینکه بخشی از اقدامات در مدتی به شرکت مترو واگذار شد، اظهار کرد: مجدداً تصمیم گرفته شد اجرای امور به سازمان پایانه ها اختصاص یابد اما چون پیمانکار مترو کار را آغاز کرده بود مجبور شدند که پیمانکار را خلع ید کنند و شهرداری پیشنهاد داد ردیف بودجه برای تکمیل پایانه شرق به شرکت مترو اختصاص یابد و نظر کمیسیون در این خصوص مثبت است.

وی افزود: به استناد اسناد بالادستی به شهرداری تهران اجازه داده می شود، بر اساس آیین نامه معاملات شرکت مترو برای تکمیل پایانه شرق به میزان هشت هزار میلیارد ریال در بودجه شهرداری تهران نسبت به انعقاد قرارداد مربوطه و با لحاظ صرفه و صلاح شهرداری و با رعایت قوانین و مقررات اقدام کند.

محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران هم گفت: پس از اینکه کار آغاز شد، شهروند با راهبری معاونت مالی پای کار آمد تا انتفاع بیشتری از شهر صورت بگیرد. مدتی طول کشید تا مشکل زمین و پیمانکار حل شود که خوشبختانه حل شد.

وی با بیان اینکه فاز اول ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ادامه داد: در خردادماه سال آینده تعاونی های حمل و نقل در پایانه شرق مستقر خواهند شد. فاز دوم نیز نیاز به جانمایی ساختمان و اختصاص بودجه برای اجرا دارد.

مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی شورا نیز گفت: تقاضا داریم با افتتاح، حرکت اتوبوس ها و فروش بلیط نیز از فردای روز بهره برداری آغاز شود و مدتی پایانه معطل نباشد تا تعاونی ها مستقر شوند.

به گزارش شهر محسن هرمزی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران  در جریان بررسی لایحه اعطای مجوز جهت انجام معاملات و انعقاد قراردادهای خرید و پذیرش سرمایه گذاری های خارجی در حوزه حمل ونقل و خدمات شهری نیز با بیان اینکه عملیات فنی و پیگیری برای قراردادها از ۹ ماه پیش آغاز شده است، تأکید کرد: وزارت کشور، وزارت صمت و بانک مرکزی کنار ما قرار گرفتند و دلیل آن ناترازی بنزین و موضوع آلودگی بود. در بازدیدی که رئیس جمهور از مترو پرند داشت، محور صحبت های خود را بر برقی سازی قرار داد. لذا شهرداری با همکاری بانک مرکزی و سایر دستگاه ها همت خود را به کار گرفت و این اقدام قطعاً تحولی در کشور ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: برای انتخاب اتوبوس ها و تاکسی ها جلسات متعددی با کمیسیون عمران و حمل و نقل برگزار شد. اتوبوس ها و تاکسی های برقی امشب به تهران می رسد و یکشنبه هفته آینده اعضای شورا می توانند از آن بازدید کنند. ما این وسایل نقلیه را از بین بسته ۱۱گانه وزارت صمت انتخاب کردیم. تاکسی های انتخابی در پکن و گوانگژو تاکسی هستند.

هرمزی با بیان اینکه تولیدکنندگان انتخابی بین صادرکنندگان رتبه اول کشور چین را به خود اختصاص داده بودند، یادآور شد: پس از رایزنی ها قیمت ها به شکل معناداری کاهش یافت. درخواست ما این است اعضای شورا این لایحه را تصویب کنند. ما برای طرف چینی دو هفته زمان در نظر گرفتیم و اگر دیرتر ابلاغ شود به تعطیلات نوروزی برخورد می کنیم و تعلل ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/

۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲
کد خبر: 50929

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =