آغاز انجام مطالعات و ترسیم نقشه راه برای آبیاری بوستان چیتگر در سال آینده

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲۲ از آغاز مطالعات علمی و ترسیم نقشه راه برای آبیاری بوستان جنگلی چیتگر در سال آینده خبر داد و گفت: با توجه به وجود ۳ هزار و ۸۰۰ هکتار فضای سبز منطقه، بحث برخورداری از منابع آبی و در کنارآن مدیریت آن، از جمله اولویت‌های مهم در حوزه نگهداشت فضای سبز منطقه به شمار می رود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، محمدحسن فصیح گفت: با توجه به اقدامات بسیار خوبی که در حوزه آبیاری بوستان های منطقه ای و فرامنطقه ای و شبکه توزیع آب در منطقه ۲۲ تا به امروز صورت گرفته اما به دلیل حجم و گستردگی فضای سبز منطقه و همچنین کمبود منابع آبی و خشکسالی های متناوب سالیانه در تامین آب دچار مشکل بوده و هستیم.

وی یادآور شد: با پیگیری های صورت گرفته از سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران، رایزنی‌های لازم برای بکارگیری توان و تخصص مشاوین خبره در زمینه آبیاری فضای سبز صورت گرفته و تلاش خواهد شد تا با نظر متخصصان امر، نقشه راه تدوین و خلاهای موجود در این زمینه بصورت کارشناسانه و علمی بررسی شود. فصیح گفت: پیش بینی می شود تا پایان فروردین ماه سال آینده، تمامی اطلاعات از وضعیت موجود قنات ها گرفته تا پساب های تولیدی و منابع آبی موجود جمع آوری، بارگذاری و اعتبارسنجی شود.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲۲ با اشاره به تمرکز مدیریت شهری منطقه در بازچرخانی آب و بکارگیری پساب فاضلاب های شهری لوکال و محلی در آبیاری فضای سبز منطقه بیان کرد: در حال حاضر هیات خبره هشت نفره در بوستان چیتگر، در حال رصد و پایش تمامی مخازن آبی و چاه‌های موجود بوده و ماحصل مطالعات جامع این هیات، آبرسانی برنامه ریزی شده به پارک جنگلی چیتگر و بازچرخانی پسابهای تولیدی در سالهای آتی خواهد بود.

وی یادور شد: با همراعی مدیران شهری شهر تهران، یک برنامه ریزی جامع در خصوص نحوه آبرسانی به بوستان های منطقه تا اردیبهشت سال آینده تدوین خواهد شد.

انتهای پیام/

۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰
کد خبر: 51424

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =