مشارکت مردمی در اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی نقش بسزایی دارد

دومین نشست هم‌اندیشی طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی با حضور مدیرکل نظارت، پیگیری و هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران، سرپرست شهرداری منطقه۱۹، معاونین، شهرداران نواحی و مدیران شهری در راستای پیگیری اقدامات انجام شده در کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، فیاض با اشاره به اینکه طرح فوریتی ساماندهی آسیب های اجتماعی باعث کاهش بزه اجتماعی خواهد شد، افزود: با توجه به اینکه شهر تهران پایتخت جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود باید از استانداردهای لازم شهر نشینی، مباحث زیست محیطی و فرهنگی و اجتماعی  برخوردار باشد و برای تداوم این استانداردها به نگهداشت و مراقبت های ویژه نیازمند است.

فیاض با تأکید بر اهمیت اجرای صحیح این طرح از سوی شهردار تهران یاد آور شد: به منظور ساماندهی آسیب های اجتماعی سه گشت شهربان، پسماند و خدمات اجتماعی با همراهی یگان حفاظت به عنوان ضابط قضایی پای کار هستند و باید هم افزایی و هماهنگی های لازم در بین آنها انجام شود.

وی خواستار اطلاع رسانی گسترده درخصوص این طرح در بین شهروندان به منظور مشارکت هرچه بیشتر با مدیریت شهری در راستای رفع معضلات اجتماعی، زیست محیطی و از بین رفتن نازیبایی های بصری از منظر شهر و زندگی شهر نشینی شد.

طی این نشست اخگر پور ضمن اعلام خداقوت به همکاران اجرایی در این طرح بیان کرد: اجرای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی باقیات و صالحات است زیرا رضایتمندی شهروندان و سرمایه اجتماعی برای شهر را در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: با تلاش شبانه روزی و بی شائبه همکاران ضمن شناسایی محل های دپوی پسماند تا کنون بیش از ۱۲۲ تن انواع پسماند خشک و همچنین ۵۵ عدد چرخی دستی، ۲۴ دستگاه موتور سه چرخ و ۵ خودرو نیسان و وانت توقیف شد.

ضمن اینکه با هماهنگی پلیس امنیت ۴۳ نفر اتباع غیر قانونی مشغول به فعالیت در این زمینه، زباله گردی، کتفی و کولی بازداشت شدند.

این مسئول بیان کرد: در خصوص جمع آوری آسیب های اجتماعی در حوزه معاونت اجتماعی و فرهنگی، تعدادی آلونک محل تجمع معتادان متجاهر در نواحی سه و چهار با مشارکت یگان حفاظت و سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران برچیده و این افراد به سازمان های مسئول تحویل داده شدند.

انتهای پیام /

۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۲
کد خبر: 52467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =