اجرای پویش «نه به کیسه پلاستیکی» تا ارائه آموزش‌های زیست‌محیطی

شهردار منطقه ١۶ از برگزاری برنامه‌های آموزش محور و اجرای پویش‌های متنوع با رویکرد محیط زیست ویژه شهروندان و به‌ویژه اصناف صاحبان مشاغل منطقه خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶ ؛ محمد امین سالاری پور با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست، گفت:در این راستا علاوه بر فعالیت های نگهداشت، برنامه زیست محیطی متنوع و آموزش محور ویژه همه گروه های سنی در محلات منطقه به اجرا درآمده است.

سالاری پور با بیان اینکه ما می توانیم با انجام اقدامات ساده‌ای مانند عدم استفاده از ظروف پلاستیکی یکبار مصرف، به حفظ سلامت زمین و نسل‌های آینده کمک کنیم، افزود: بر این اساس اجرای پویش نه به کیسه پلاستیکی همراه با توزیع کیسه های پارچه‌ای در نانوایی ها، پاکت های کاغذی بین میوه فروشی ها ،کسبه و شهرک های منطقه چون شهید شجاعی اجرایی شد.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت آشنا کردن کودکان و نوجوانان با بایدها و نبایدهای زیست محیطی، به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های داشتن زمین پاک گفت: در این خصوص آموزش مفاهیم محیط زیستی به کودکان از دیگر برنامه های است که به مناسبت هفته زمین پاک در مدارس منطقه به اجرا درآمد.

شهردار منطقه ۱۶ افزود: هدف از اجرای این برنامه زیست محیطی، آموزش چهره به چهره به هموطنان و آشتی آنان با کیسه های پارچه ای و رجوع به فرهنگ زیبای گذشته برای استفاده نکردن از کیسه های پلاستیکی و کمک به حفظ محیط زیست است.فعالیت های که در سال جاری مستمر خواهد بود.

گفتنی است؛ در این راستا اگاهی بخشی به شهروندان در زمینه حفظ محیط زیست،کاهش مصرف پلاستیک و آلاینده های شیمیایی،نسبت به اکران بنرهای تبیغاتی با عنوان«سیاره زمین در مقابل پلاستیک» در سطح نواحی به اکران درآمد.

انتهای پیام/

۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۹
کد خبر: 53536

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =