دولت کمکی برای جبران خسارت مجموعه های ورزشی نکرده است

شهر: پس از ماهها که از تعطیلی مجموعه های ورزشی سازمان ورزش شهرداری تهران می گذرد، دولت هیچ کمکی برای جبران این تعطیلی به شهرداری نکرده است.

به گزارش شهر، پیروز حناچی، شهردار تهران که به مناسبت روز و هفته تربیت بدنی از مجموعه تیراندازی بوستان پردیسان  در منطقه ۲  و برخی ورزش های سنتی  و محلی بازدید کرد،  در پاسخ به این پرسش که آیا از سوی دولت بودجه ای برای جبران خسارت ناشی از تعطیلی این مجموعه ها به شهرداری اختصاص یافته گفت: تا کنون هیچ بودجه برای این خسارات پرداخت نشده است.

این درحالی است که سازمان ورزش شهرداری تهران در پایتخت ۴۱۵ مجموعه ورزشی دارد که در دوران شیوع کرونا و برای حفظ سلامت شهروندان، تعطیل شدند.

شهردار تهران در ادامه گفت: با توجه به اینکه  به دلیل شیوع ویروس کرونا، مجموعه های سرپوشیده ورزشی  تعطیل شده‌اند  فضاهایی در بوستان ها برای ورزش مردم  فراهم شده  که شهروندان می توانند از آنها استفاده کنند.

شهردار تهران  پس از بازدید  در حاشیه این مراسم به خبرنگار شهر درباره  علت حضورش در این مراسم گفت: هفته تربیت بدنی است و به همین مناسبت در جمع ورزشکاران حاضر در این مجموعه  آمده ام  تا برنامه هایی مانند ورزش های سنتی و جدیدی که  به تازگی  در  مجموعه های ورزشی  انجام می شوند را از نزدیک ببینم. گرچه حضور اینچنینی  یک حرکت نمادین  برای تشویق مردم  به ورزش  و تحرک  و رهایی از خمودگی  است  که با توجه به  شرایط کرونایی کشور  تشدید شده است.

حناچی  درباره  کم تحرکی مردم  در زندگی شهری گفت:  در زندگی شهری  کم تحرکی  وجود دارد و مردم با بیماری‌هایی نظیر فشارخون، چربی خون، دیابت و وزن بالا  مواجه می شود  که درمان آن همین ورزش  و تحرک است. 

شهردار تهران در این مراسم، ورزش زورخانه ای و حرکات اکروباتیک برخی ورزشکاران را تماشا کرد و همچنین در سالن تیراندازی با تفنگ بادی و تیر و کمان تیراندازی کرد. شهردار تهران را امیر محسن، مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری ، محمدرضا جوادی یگانه، معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار همراهی می کردند.

خبرنگار: اکبر بیاتی

۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
کد خبر: 5544

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =