اگر سوختن مازوت متوقف نشود تهران باید تعطیل شود

شهر: رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران از رایزنی شورای شهر و مجلس برای تخصیص بودجه مناسب به شهرداری به منظور جلوگیری از آلودگی هوا خبر داد و گفت که شرایط تهران بسیار خطرناک است و باید هر چه زودتر با متوقف شدن سوخت مازوت و انتشار آلاینده ها اقدام جدی در این باره انجام گیرد.

زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار شهر گفت: کمیته محیط زیست با فراکسیون محیط زیست مجلس حدود دو هفته ای پیش جلسه ای با موضوع آلودگی هوا داشتند که گفتگوهایی انجام شد ، مجلس به خصوص در زمان تخصیص بودجه مسائل و مشکلات شهرداری را مد نظر قرار دهد و بودجه مناسبی به بحث حمل و نقل عمومی و موضوعات مربوط به آلودگی هوا تخصیص دهد.

او ادامه داد: محسن هاشمی، رئیس شورای شهر نیز به صورت طبیعی در این موارد با دولت و رئیس جمهوری صحبت هایی داشته اما شورا و دولت جلسه ای نداشته است.

نوری درباره شرایط تهران گفت: با توجه به دستگاه ها اندازه گیری و نتایجی که حاصل می شود وضعیت تهران اصلا مناسب نیست. روز گذشته ۸ دستگاه سنجش آلودگی هوا بالاتر از ۲۰۰ PSI بوده است. این شرایط بسیار خطرناک است و باید هر چه زودتر اقدام جدی انجام بگیرد.

او ادامه داد: مادامی که شرایط INVERSION (وارونگی دما) وجود دارد و جریان باد برقرار نیست تنها راه این است که انتشار آلاینده ها متوقف شود. اگر نیروگاه یا پالایشگاهی در حال سوزاندن مازوت است راه حل این است که سوختن مازوت متوقف شود. این آلودگی تا چه زمانی می تواند ادامه پیدا کند؟ تا چه زمانی مردم و شهر تهران می توانند برای تحمل این آلودگی دوام بیاورند؟

به گفته نوری؛ خسارات ناشی از آلودگی خیلی زیاد است و باید ترددها کم شود و سوخت مازوت نیروگاه ها و پالایشگاه ها صفر شود و از گاز استفاده کنند. باید تعدیل ایجاد شود تا در شرایط وارونگی دما انتشار کاهش پیدا کند که شرایط قابل تحمل باشد.

او درباره تعطیلی تهران نیز گفت: یکی از راه ها تعطیلی است. اگر فعالیت ها کم و از سوختن مازوت نیز جلوگیری شود می توان بدون تعطیلی هم از آلودگی هوا جلوگیری کرد.

خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
کد خبر: 7871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =