۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
کد خبر: 7972

آیین تجلیل از سفیران هوای پاک /۴

هیچ اراده‌ای برای اجرای مصوبات حمل و نقلی در دولت نیست

باید از ظرفیت سمن‌ها و قوه قضائیه برای تحقق بدهی های دولت استفاده کرد
هیچ اراده‌ای برای اجرای مصوبات حمل و نقلی در دولت نیست

شهر: رییس شورای شهر تهران با اشاره بر لزوم ورود قوه قضائیه به موضوع پرداخت نشدن بدهی‌های حمل و نقل عمومی از سوی دولت گفت: بسیاری از مصوبات در این زمینه بدون اجرا مانده است. شعار بی‌عمل و مصوبات بدون اجرا کافی نیست. به نظر می‌رسد هیچ اراده‌ای برای اجرای این موضوعات نیز وجود نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار شهر، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران صبح سه شنبه-۳۰ دی- در مراسم تجلیل از سفیران هوای پاک درباره مشکلات حمل و نقل عمومی گفت: طی سال‌های اخیر موضوع حمل و نقل عمومی کمتر پرداخته  شده است و بیشتر بر روی حمل و نقل خصوصی تمرکز یافته‌ایم.

هاشمی با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت سمن‌ها و مردم همچنین قوه قضائیه در مورد پرداخت نشدن بدهی‌های حمل و نقل عمومی از سوی دولت به صورت جدی عمل کنیم،‌ گفت: بسیاری از مصوبات در این زمینه بدون اجرا مانده است و این قضیه مردم را کلافه کرده، شعار بی‌عمل و مصوبات بدون اجرا کافی نیست و به نظر می‌رسد هیچ اراده‌ای برای اجرای این موضوعات نیز وجود نداشته باشد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: در قانون هدفمندی یارانه‌ها ۱۰ درصد به مسأله حمل و نقل عمومی اختصاص داده شده است ولی سازمان برنامه و بودجه، مجلس و دولت هیچکدام این قضیه را اجرا نمی‌کنند و ریالی هم در این راستا پرداخت نشده است.

هاشمی خاطرنشان کرد: بر اساس یکی دیگر از قوانین نیز دولت باید سالانه ۴ هزار میلیارد تومان از اعتبارات تخصیص یافته خود را به حمل و نقل عمومی پرداخت کند که در این زمینه پرداختی صورت نگرفته است.

او گفت: همچنین دو مصوبه تأمین ۱۹ هزار اتوبوس و ۲ هزار واگن در دولت در نظر گرفته شده که این دو مورد هم هیچکدام اجرا نشده و این در حالی است که اگر راهکاری جهت رفع مشکلات حمل و نقل عمومی اتخاذ نشود شاهد روزانه افزایش آلودگی هوا خواهیم بود.

هاشمی بیان کرد: اگر نگاه‌ها به موضوع حمل و نقل عمومی تغییر نکند قطعا هوای تهران بهتر نمی‌شود همچنین باید به این مسأله توجه داشت که اگر مترو بسازیم و آن را تجهیز نکنیم به نوعی دور ریختن پول و سرمایه است.

او افزود: نباید در تهران از اتوبوس‌های دیزلی و گازی استفاده کرد . باید ۹ هزار اتوبوس برقی را خریداری کنیم همچنین باید سماجت باشد تا دولت مسؤولیت‌هایش را اجرا کند.

۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
کد خبر: 7972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =