استقبال از ماه مبارک رمضان با محوریت فضای مجازی

شهردار منطقه ۲۰ با تشریح برنامه های پیش بینی شده برای استقبال از ماه رمضان گفت:ویژه برنامه های این ماه با محوریت فضای مجازی انجام می شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰، فرهاد افشار با بیان اینکه ماه رمضان ماه ضیافت الهی است و می بایست با همدلی و تقویت هویت دینی و معنویت سپری شود گفت: همزمان با فرارسیدن ماه رمضان و با توجه به شیوع ویروس کرونا، ویژه برنامه های این ماه با محوریت فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اجرایی می شود.

افشار با اشاره به فضاسازی شهر و انجام آئین غبارروبی مساجد و اماکن مذهبی این منطقه برای استقبال از ماه مهمانی خدا افزود: به منظور بهره مندی شهروندان از فیوضات این ماه عزیز، بارگذاری دعاهای ماه مبارک رمضان بصورت روزانه، قصه خوانی کوتاه و ارسال فیلم و انتشار آن در فضای مجازی، تولید فیلم و پوستر فرهنگی و اجتماعی و نشر آن در شبکه های اجتماعی، مسابقه های کتابخوانی به مناسبت ولادت امام حسن (ع)، عکاسی با موضوع سفره افطار ساده و جزء خوانی قرآن به صورت آنلاین انجام می شود.

او اجرای گلبانگ اذان در بالکن منازل و انتشار در فضای مجازی، برگزاری مراسم آئینی از قبیل چاووشی خوانی، دمامه زنی را از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این ماه عنوان کرد.

افشار با اشاره به اهمیت اطعام دادن در ایام ماه رمضان گفت: تهیه بسته ارزاق در قالب کمک های مومنانه از طریق سرای محلات و سمن های خیریه، اطعام کودکان تحت پوشش مراکز پرتو و اجرای پویش ۱+۱ در این ماه مبارک انجام خواهد شد.

شهردار منطقه با اشاره به ویژه برنامه های تدارک دیده شده برای مددجویان مددسرای این منطقه گفت: سفره های مهربانی، قرائت قرآن در قالب برنامه عطر آیه، ترویج سبک زندگی امام حسن(ع) و اجرای سخنرانی مذهبی تواشیح و موسیقی در شب ولادت آن حضرت از برنامه های پیش بینی شده این ایام در مددسرای این منطقه است.

۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
کد خبر: 9837

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =