دریافت ۱۹ خدمت شهری؛ فقط با چند کلیک

شهر: شاید زمانی شهروندان تهرانی فکرش را هم نمی‌کردند روزی بتوانند با سر زدن به یک سایت، خیلی از خدمات شهرداری را دریافت کنند. اما از سال ۱۳۹۶ به همت سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، شهروندان می‌توانند با مراجعه به سامانه «تهران من» و باز کردن یک حساب شهروندی از خیلی امکانات و خدمات شهرداری تهران استفاده کنند.

به گزارش شهر، دیگر دوران ارایه خدمات شهری به صورت جزیره‌ای تمام شد. این را بسیاری از مدیران شهری همزمان با رونمایی از سامانه تهران من اعلام کردند، سامانه‌ای هم اکنون در آن ۱۹ خدمتی که شهروندان باید از حضور در ادارات و مراکز مختلف می‌گرفتند، حالا اما با چند کلیک در این سامانه ارایه می‌شود.

سامانه «تهران من» یکی از مهمترین درگاه های ارایه خدمات و همچنین یک مرجع برای اطلاع رسانی و دریافت برخی خدمات شهری به صورت غیرحضوری است و آنطور که مدیران شهری می‌گویند، تا به امروز «تهران من» بیش از سه میلیون کاربر با کد ملی دارد و البته بیشترین سرویسی که تاکنون مورد استقبال شهروندان بوده، رزرو طرح ترافیک بوده است. 

شهروندان تهرانی می‌توانند خدماتی مانند؛ استعلام بده طرح ترافیک، پارک حاشیه‌ای و عوارض سالیانه خودرو، نقشه شهر تهران، فروشگاه‌ها و خدمات آنلاین، سامانه نوبت دهی آنلاین مراکز معاینه فنی خودرو، صحت سنجی شماره شناسایی ملک، آپارتمان و واحد غیرمسکونی و ... را دریافت کنند.

البته هر کدام از این سرویس‌ها زیرمجموعه‌هایی هم دارد مثلا در بخش کدهای دستوری خدمات الکترونیک، شهروندان می‌توانند با شماره گیری کدهای موردنظر، از سرویس‌هایی مانند طرح ترافیک، خدمات مترو، پرداخت قبوض و... به راحتی استفاده کنند.

خرید بلیت تک سفره مترو، دیگر امکانی است که در سامانه تهران من وجود دارد و شهروندان تهرانی که قصد سفر با مترو دارند می‌توانند با ورود به حساب شهروندی خود در سامانه تهران من، بلیت تک سفر مترو را خریداری کنند.

کاربران با وارد شدن به صفحه ابتدایی تهران من و در قسمت داشبورد، می‌توانند با کلیک بر روی گزینه بلیت مترو و سپس انتخاب آیتم خرید بلیت تک سفره، پس از پرداخت مبلغ از حساب شهروندی خود، بارکد بلیت را بر روی گوشی تلفن همراه خود دریافت کرده و هنگام تردد در ایستگاه‌های مترو با قرار دادن آن بر گیت‌های ورودی به راحتی از آن استفاده کنند.

 در این امکان همچنین، شهروند می‌تواند از تعداد بلیت‌های خریداری شده که استفاده شده یا هنوز استفاده نکرده‌اند نیز مطلع ‌شود. به این ترتیب از شکل‌گیری صف‌های طولانی، انتظار مسافران برای خرید بلیت و پرداخت نقدی و اتلاف وقت جلوگیری خواهد شد.

اتصال به سرویس نقشه تهران از دیگر سرویس‌هایی است که به تازگی به اپلیکیشن تهران من اضافه شده که بیش از ۲۵۰ لایه اطلاعات مکانی از اماکن عمومی و با اهمیت شهر با امکان مسیریابی در آن موجود است. در بخش نقشه تهران، خدماتی مانند مسیریابی، اعلام ترافیک معابر، اماکن تهران که خود اماکن عمومی مانند مترو و بوستان‌هایی که برای معلولان و نابینایان مناسب سازی شده است را معرفی می‌کند، معرفی محدوده طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا، مرز محلات، نواحی و مناطق، بخش قصه‌های خیابان ولیعصر (عج)، شماره شناسایی ملک و جستجوی بهشت زهرا (س) ارایه می‌شود.

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
کد خبر: 10543

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =