اصلاح ۳۲ محمل فساد در شهرداری تهران

شهر: آمار نشان می‌دهد؛ در دوره مدیریت جدید شهری، ۲ معاونت ادغام و ۱۴ مورد اصلاح ساختار صورت گرفته ۳۲ فرایند محمل فساد اصلاح شدند این امر سبب شده تا کارایی شهرداری تهران از ۵۳ به ۶۵ درصد افزایش پیدا کند.

به گزارش شهر، چابک‌سازی نیروی انسانی بدون تعدیل، شعاری که بود مدیریت شهری از ابتدای روی کار آمدن، تکرار کرد و حالا به گواه آمار این شعار محقق شده است. بر اساس آنچه که در گزارش تحویل و تحول که پیروز حناچی، شهردار تهران به شورای شهر ارایه کرد، در حوزه نیروی انسانی و چابک سازی آن از ۶۸ هزار و ۱۲۷ نفر پرسنل در شهریور ۱۳۹۶ به پنج هزار و ۹۴۷ نفر در حال حاضر کاهش پیدا کرده است.

علاوه بر کاهش ۱۳ درصدی نیروی انسانی، کیفیت نیروی انسانی هم افزایش یافت، به طوری که نرخ تغییر در دیپلم و زیر دیپلم منهای ۳۷.۵ درصد، فوق دیپلم ۱۹.۴ درصد، لیسانس ۱۵.۳ درصد و دکترا ۹۶ درصد افزایش داشته است.

بر اساس گزارش تحویل و تحول، کارایی شهرداری تهران از ۵۳ به ۶۵ درصد افزایش پیدا کرده است. در این راستا و برای رسیدن به این هدف، اجرای ‌نظام ‌جدید ارزیابی ‌عملکرد و پرداخت ‌پاداش ‌بر اساس ‌آن، افزایش ‌پوشش‌ سامانه‌ جامع منابع ‌انسانی ‌به‌ ۹۷ درصد و اصلاح ساختار بودجه انجام شد. در بخش دیگر اما؛ ۲ معاونت ادغام و ۱۴ مورد اصلاح ساختار صورت گرفته و ضوابط تشکیلاتی ابلاغ و ۳۲ فرایند محمل فساد اصلاح شدند.

۱۱ خرداد امسال بود که شهردار تهران گزارشی با عنوان «تحویل و تحول» به شورای شهر اراه کرد که گزارشی است از آنچه در طول چهار سال بر شهر و شهرداری رفته و حالا با چه شرایطی قرار است به مدیران بعدی تحویل شود. گزارش تحویل و تحول بر اساس ۹ محور، انضباط ساخت و ساز و بهسازی کالبدی، عدالت توزیعی، توسعه زیرساختی و تسهیل ترافیک، مالیه شهرداری، ارتقا کارایی سازمان، مشارکت اجتماعی و رضایت شهروندی، ایمنی و محیط زیست پایدار، حفاظت از میراث طبیعی و تاریخی شهر، هوشمندسازی و شفافیت است.

۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۹
کد خبر: 11305

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =