پیشگیری از خطا با سامانه هوشمند محیط زیست تهران

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: راه اندازی سامانه هوشمند محیط زیست شهر تهران، آمایش سرزمین را به معنای واقعی در بر می‌گیرد. این سامانه و مرکز فصل نوینی در مدیریت شهر تهران است و با تهیه این داشبورد در مدیریت دچار خطا نمی شویم و با این شرایط استفاده حداکثری از داده ها می تواند یک راهبرد مهم باشد. 

به گزارش خبرنگار شهر، سمیه رفیعی، رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در آیین رونمایی از سامانه هوشمند محیط زیست و داشبورد هوشمند توسعه پایدار شهر تهران گفت: در جلسه سال گذشته درباره این موضوع، مشخص شد که این نقشه ها به تفکیک و با جزییات مناسب تهیه شده بود و شاخص هایی در نقشه پیاده سازی شده که شاید برای اولین بار تهیه شده بود.

او افزود: نتیجه برنامه ریزی برای شهر در صورت ندانستن زیرساخت ها و بسترهای ظرفیت اکولوژیک این است که مشکلاتی مانند بستن مسیر باد و آلودگی هوا به وجود می آید. راه اندازی سامانه هوشمند محیط زیست شهر تهران، آمایش سرزمین را به معنای واقعی در بر می‌گیرد.

رفیعی اضافه کرد: تهیه این اطلاعات شروع برنامه ریزی اصلی برای شهر تهران است و در صورت داشتن نقشه ها می دانیم که برای تهران چه اتفاقی می افتد و باید به صورت عملیاتی روی آن کار کرد. 

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس تاکید کرد: این سامانه و مرکز فصل نوینی در مدیریت شهر تهران است و با تهیه این داشبورد در مدیریت دچار خطا نمی شویم و با این شرایط استفاده حداکثری از داده ها می تواند یک راهبرد مهم باشد. 

او ضمن درخواست از شهرداری مبنی بر در اختیار قرار دادن این اطلاعات به مجمع نمایندگان تهران، یادآور شد: با این کار می توان تصمیمات منطبق بر واقعیت گرفت و این اطلاعات در تخصیص بودجه نیز راهگشا خواهد بود. این اقدام را باید در سایر ارکان مدیریت کشور هم تسری دهیم و از مجموعه مدیریت شهری خواست؛ داشبوردی طراحی و در اختیار مجمع نمایندگان تهران قرار بگیرد تا اگر قرار هست تصمیمی و بودجه مصوب شود بر اساس داده های زیست محیطی شهر عمل شود.

۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳
کد خبر: 11414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =