راه‌اندازی هزار غرفه برای فعالیت دستفروشان در خلازیر

نشست اعضا و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی شورای حفظ حقوق بیت‌المال به میزبانی شهرداری منطقه ۱۹ برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، مرتضی تورک معاون دادستان و جانشین دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی و منابع طبیعی استان تهران ضمن قدردانی از عزم، انگیزه و پیگیری های شهردار منطقه ۱۹ در راستای صیانت از حقوق عامه افزود: آلودگی های ناشی از سوخت پسماند و ضایعات علاوه بر ایجاد معضلات زیست محیطی موجب تلفات انسانی شده که یکی از اصلی ترین مرکز این آلودگی محدوده خلازیر در منطقه ۱۹ است و قوه قضاییه در کنار سایر دستگاه های انقلابی و جهادی برای رفع این مشکلات تلاش خواهد کرد.
وی در خصوص مسائل مربوط به حریم، خواستار انعقاد تفاهم نامه واحد و منسجم بین نهادها و دستگاه های مرتبط در این حوزه به نفع حقوق عامه و جلوگیری از سوء استفاده سودجویان شد.
در ادامه نشست، مهدی هدایت شهردار منطقه ۱۹ ضمن تشکر از حضور مسئولین به منظور حفظ حقوق بیت المال گفت: ساخت و ساز غیر مجاز، ضایعات فروشان، تفکیک غیر مجاز پسماند، فعالیت دستفروشان در خلازیر، کوره های آجرپزی و اراضی موقوفه از جمله مشکلات اساسی در منطقه ۱۹ است که بخش زیادی از این مشکلات به ناحیه ۳ برمی‌گردد.
وی ادامه داد: درخصوص ساماندهی دستفروشان خلازیر ۱۰۰۰ غرفه با تأمین امنیت و ارائه خدمات دراین محدوده در حال راه اندازی است و برای تعیین تکلیف اراضی موقوفه نیز به توافقات خوبی در راستای بهره مندی از این ظرفیت بزرگ رسیده ایم.
به گفته هدایت؛ به منظور تبدیل تهدید کوره های آجرپزی و نقاط بی دفاع شهری به فرصت نیز با دعوت از مسئولان در حوزه شهرسازی و معماری، طرح بازنگری کوره ها در کمیسیون ماده ۵ و سپس ارسال به شورای شهرسازی و معماری برای احداث ۲۰ هزار مسکن استطاعت پذیر مطرح شده است.
بر اساس این گزارش، ایجاد شهرک صنعتی با تعیین سرانه ها و ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری در خلازیر و برخورد قضایی با اشخاص ذینفع در ساخت و سازهای غیر مجاز از دیگر مسائل مطرح شده در این جلسه از سوی شهردار منطقه ۱۹ بود.
در این نشست که با حضور معاونان و مدیران شهری همراه بود اعضا و نمایندگان دستگاه های اجرایی در شورای حفظ حقوق بیت المال نیز گزارشی از عملکرد حوزه خود ارائه کردند.
از دیگر مصوبات این نشست می‌توان به تشکیل کارگروه پیشگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه، تعیین تکلیف وضعیت دپوی پسماند از سوی شهرداری تهران و سازمان مدیریت پسماند تا پایان اردیبهشت و تبدیل خلازیر به شهرک صنعتی، طرح بازنگری در ناحیه سه و ارسال آن به کمیسیون ماده  پنج و تعامل هرچه بیشتر با موقوفه مروی برای تعیین تکلیف اراضی اشاره کرد.
این نشست با حضور شهردار منطقه ۱۹، معاون دادستان و جانشین دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی و منابع طبیعی استان تهران و معاون دادستان و سرپرست  دادسرای ناحیه ۳۷ و روسا و سرپرستان حوزه‌های قضایی مجاور به میزبانی شهرداری منطقه ۱۹ برگزار شد.
 

انتهای پیام 

۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
کد خبر: 18444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =