بهره‌برداری از بخش اول پروژه شهید بروجردی امسال پس از توقف ۸ ساله

علیرضا زاکانی ضمن بازدید از بزرگراه ۷۶ متری شهید بروجردی، آخرین وضعیت احداث این پروژه را رصد و بررسی کرد.

به گزارش خبرنگار شهر علیرضا زاکانی شهردار تهران ظهر امروز-یکشنبه ۰۲ مرداد ماه ۱۴۰۱- به همراه تعدادی از مدیران شهری از آخرین وضعیت احداث بزرگراه ۷۶ متری شهید بروجردی مطلع شد و از این پروژه بازدید کرد.

بزرگراه ۷۶ متری شهید بروجردی به طول تقریبی ۵ کیلومتر و از ازادگان تا بلوار بهار را شامل می شود که دارای دو قطعه است. به طوری که از اتوبان ازادگان تا تقاطع الغدیر به طول تقریبی ۴ کیلومتر و دارای ۵ تقاطع غیر همسطح و قطعه دوم از تقاطع الغدیر تا بلوار بهار به طول تقریبی ۱ کیلومتر دارای ۲ تقاطع غیر همسطح را شامل می شود.

زاکانی در حاشیه این بازدید و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه  پروژه ساخت بزرگراه شهید بروجردی ادامه بزرگراه یادگار امام (ره) تا آزادگان است، افزود: ادامه بزرگراه یادگار امام (ع) تبدیل به سه راه می‌شود. بخش غربی مهم‌ترین بخش این بزرگراه است و امکانی را ایجاد می‌کند تا در غرب تهران از بزرگراه یادگار امام (ره) تا انتهای بزرگراه آزادگان، مسیری مستقیم و مطلوب ایجاد شود.
شهردار تهران ضمن اشاره به قرارگیری این پروژه در دو منطقه ۱۸ و ۹، گفت: این بزرگراه در منطقه ۱۸ از بلوار بهار تا بزرگراه آزادگان ادامه دارد.

وی ادامه داد: عملیات این پروژه از سال ۱۳۹۳ آغاز شده و پس از مدتی متوقف شده است. دوره مدیریت شهری جدید اهتمام ویژه‌ای به تکمیل بزرگراه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) در منطقه ۹ و ۱۸ دارد. 
وی با بیان اینکه امسال بخش منطقه ۹ این بزرگراه تکمیل خواهد شد و این قطعه از بزرگراه شهید بروجردی در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت، افزود: یک سال و شش ماه پس از این راه اندازی، منطقه ۹ شاهد کار جدی و اساسی خواهد بود. عملیات پروژه آغاز شده و زمان بندی تکمیل قسمت مربوط به منطقه ۹ حدود دو سال و نیم طول خواهد کشید.
شهردار تهران در ادامه عنوان کرد: این پروژه امکانی را نظیر بزرگراه امام علی (ع) در قسمت شرق تهران، ایجاد می‌کند تا منطقه ۹ و ۱۸ زمینه استمرار بزرگراه یادگار امام (ره) تا اتوبان آزادگان را فراهم کند.
زاکانی با بیان اینکه بخش اول بزرگراه شهید بروجردی به ۷۵۰ میلیارد تومان منابع مالی نیاز دارد که امسال مقدمات تأمین قطعی آن آماده می‌شود، افزود: بخش تقاطع الغدیر تا انتهای مهر راه اندازی می‌شود و از تقاطع الغدیر تا بلوار بهار تا ۲۲ بهمن دراختیار شهروندان قرار می‌گیرد. پس از ۸ سال خاک خوردن، مردم می‌توانند تا پایان امسال از بخش اول پروژه شهید بروجردی بهره مند شوند. 
وی با بیان اینکه پروژه شهید بروجردی گشایش بسیاری در ترافیک شهر تهران ابجاد می کند، گفت: دو پروژه بزرگ در تهران کلید خورده است که بخش اول در منطقه ۹ از ماه‌ها قبل شروع شده است و طبق تعهد امسال پرونده آن بسته می‌شود. عملیات ساخت آزادراه شهید شوشتری که بال غربی بزرگراه یادگار امام (ره) بشمار می‌رود از ماه‌ها قبل شروع شده و قطعه دوم بزرگراه نیز امروز کلنگ زنی شد.

انتهای پیام/

۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷
کد خبر: 24051

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =