شرایط عموم برای راه‌اندازی شعب «شهروند محله»/ کدام فروشگاه‌ها فروش اقساطی دارند؟

مدیرعامل شرکت شهروند درباره چگونگی بهره مندی از حق امتیاز فروشگاه‌ شهروند و تأسیس شعبه‌های شهروند محله و همچنین جزئیات فروش اقساطی لوازم خانگی توضیحاتی ارائه کرد.

داود قربانیان در گفت‌وگو با شهر، با بیان اینکه ارائه خدمات در مجموعه شهرداری تهران، یک وظیفه اصلی و بنیادی است، عنوان کرد: کلانشهر تهران نیازمند ساختارهای متنوع و متعدد در حوزه ارائه خدمات است. یکی از سازمان‌ها و ساختارهایی که برای ارائه خدمات به شهروندان پیش بینی شده، فروشگاه شهروند با ۲۷ سال قدمت است.

مدیرعامل شرکت شهروند اضافه کرد: فروشگاه شهروند تا پیش از دوره جدید بیشتر به عرضه کالای سبد مصرف خانوار و بعضاً پوشاک اکتفا کرده بود. در دوره جدید با توجه به تاکید شهردار تهران، قرار شد که شبکه از لحاظ فیزیکی توسعه یابد و از مشارکت بخش خصوصی و افراد علاقه مند به تأسیس شعبه‌های حق امتیاز، استفاده شود.

قربانیان با بیان اینکه زیرساخت‌های قانونی و نرم افزاری پروژه «شهروند محله» آماده شده است، گفت: افراد می‌توانند با مراجعه به سایت داوطلب شوند تا پروژه شهروند محله با مشارکت بخش خصوصی جلو برده شود. این اقدام از هفته گذشته آغاز شده است.

وی درباره شرایط لازم عموم برای شرکت در پروژه «شهروند محله»، توضیح داد: افراد باید حداقل ۱۵۰ متر فضای فروشگاهی داشته باشند که در این صورت تمامی عملیات تجهیز، تأمین کالا و برندینگ، سیستم‌های نرم افزاری و فروش توسط مجموعه شهروند انجام می‌شود. مکان تأسیس فروشگاه در پروژه «شهروند محله» با آورنده یا بخش خصوصی است.

به گفته مدیرعامل شرکت شهروند؛ هر ملکی که چهارچوب‌های لازم فروشگاه شهروند را داشته باشد در پروژه شهروند محله دخیل خواهد شد.

قربانیان ضمن اشاره به نیازمندی مردم به کالای بادوام علاوه بر کالای مصرفی، گفت: کارکنان شهرداری، نهادهای دولتی و خصوصی و همچنین عموم شهروندان فارغ از سبد مصرفی، نیاز به سبد کالای بادوام هم دارند.

وی در ادامه عنوان کرد: باتوجه به افزایش قیمت لوازم خانگی، نیاز به نهادی که بتواند لوازم خانگی را به صورت اقساطی با سودی عادلانه دراختیار مردم قرار بدهد، احساس می‌شد.

مدیرعامل فروشگاه شهروند ضمن اشاره به آغاز پروژه اقساطی از فروشگاه بیهقی، گفت: هفته گذشته این پروژه به فروشگاه شهروند بوستان هم توسعه پیدا کرد. توسعه سبد اقساطی در فروشگاه‌های شهروند درحال اجراست.

قربانیان درباره سقف خرید اقساطی توضیح داد: برای کارکنان شهرداری تا سقف ۵۰ میلیون تومان و برای سایر کارکنان نهادهای دیگر تا سقف ۳۰ میلیون تومان خرید اقساطی در نظر گرفته شده است. البته این دو سقف اعلامی برای شروع کار پیش بینی شده و در آینده توسعه پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تعاملی با مدیرعامل بانک شهر امضاء شد تا بانک شهر دراین‌باره تأمین اعتبار کند، افزود: این منابع از فروشگاه‌های شهروند و بانک شهر تأمین خواهد شد تا شهروندان لوازم خانگی موردنیاز خود را به صورت اقساطی با پایین‌ترین سود و کارمزد ممکن تهیه کنند.

مدیرعامل فروشگاه شهروند در ادامه سخنان خود اضافه کرد: افرادی که عضویتی در سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی یا خصوصی ندارند، می‌توانند از طریق چک صیادی خدمات را از فروشگاه‌های شهروند برای خرید اقساطی دریافت کنند.

قربانیان درباره توسعه فروشگاه‌های شهروند در خارج از استان تهران هم گفت: با شهرداری‌های شهرهای دیگر در حال گفت‌وگو هستیم. اگر محل مناسبی در اختیار فروشگاه شهروند قرار گیرد، محدودیت قانونی نخواهیم داشت. درحال حاضر با استان خوزستان، مرکزی، سیستان و بلوچستان و فعالان تجاری استان مازندران مذاکراتی انجام شده است.

انتهای پیام/

۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۱
کد خبر: 26634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =