جمع‌آوری بیش از هزار و ۵۰۰ تن پسماند خشک در منطقه ۱۹

سرپرست شهرداری منطقه ۱۹ از جمع آوری روزانه ۸ تن پسماند خشک از غرف بازیافت، مجتمع های مسکونی بالای ۲۰ واحد با مشارکت شهروندان مسئولیت پذیر نسبت به محیط زیست خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، تورج فرهادی ضمن قدردانی از مشارکت اجتماعی شهروندان در امر تفکیک پسماند از مبدأ گفت: در راستای جمع آوری زباله های خشک تجدید پذیر ۱۶ ماشین ملودی با گشت زنی در محله ها، مدارس، شهرک ها، مجتمع های بالای ۲۰ واحد، طرح شنبه های بدون پسماند و تماس شهروندان با سامانه ۱۳۷ به جمع آوری پسماند اقدام می کنند. ضمن اینکه در مجموع طی ۶ ماه ابتدای سال ۱۵۶۷ تن پسماند خشک در این منطقه بازیافت شده است.
او در ادامه با اشاره به استقرار ۲۳ غرفه بازیافت در نواحی پنجگانه خاطر نشان کرد: متصدیان غرف اداره مدیریت پسماند با حضور در این غرفه ها علاوه بر جمع آوری نان خشک، پلاستیک، کاغذ و مقوا، آهن، فلزات رنگی و... به آموزش تفکیک و توزیع نایلون ویژه پسماند می پردازند.همچنین برنامه های مختلف آموزشی، فرهنگی و اجتماعی، آموزش چهره به چهره شهروندان و کسبه در شهرک ها، مجتمع های مسکونی، تجاری، مراکز خرید با حضورآموزشگران بازیافت به منظور کاهش زباله خشک و جلوگیری از تخریب محیط زیست برای گروه های هدف در اماکن عمومی برگزار می شود.
به گفته این مسئول ایستگاه بازیافت این منطقه در بزرگراه شهید کاظمی ناحیه ۲ جنب ایستگاه خدمات شهری واقع شده است که علاوه بر حضور آموزشگران در بخشی از این فضا برای بازدید شهروندان ۱۰ کارگر خدمات شهری نیز روزانه به تفکیک پسماند خشک می پردازند.

انتهای پیام 
 

۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳
کد خبر: 26857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =