مشارکت هزار و ۴۴۳ ایده در نخستین رویداد "ایده‌پردازی تهران ۱۴۰۴"

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران گفت: رویداد "ایده‌پردازی تهران ۱۴۰۴" به طور فصلی با عناوین دیگری از اولویت‌های مدیریت شهری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار شهر؛ محمدعلی الفت‌پور رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران در اختتامیه نخستین رویداد ایده پردازی تهران ۱۴۰۴، از مشارکت بیش از یک‌ هزار و ۴۴۳ ایده در این رویداد خبر داد و گفت: پس از انجام ارزیابی‌های اولیه تعداد ۱۱۵ ایده به مرحله نهایی راه یافت.

وی تصریح کرد: در این رویداد تخصصی و مردمی؛ دانشگاهیان، کارکنان مدیریت شهری و تمامی شهروندان پایتخت و کلانشهرها امکان مشارکت داشتند.

الفت‌پور با اشاره به اینکه این رویداد در ۵ محور فرآیند صدور پروانه ساختمان، سازوکارهای جدید درآمد پایدار شهری، مدل و نحوه مشارکت‌های مردمی و اجتماعی در مدیریت شهری، روش‌های خلاقانه و نوین در مدیریت پسماند و بازیافت و طرح‌ها و ایده‌های نو در رفع مساله ترافیک و حمل و نقل عمومی برگزار شد، افزود: نخستین دوره این رویداد برگزار شده است. این رویداد به طور فصلی با عناوین دیگری از اولویت‌های مدیریت شهری برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در حوزه ترافیک و حمل و نقل عمومی ۲۸۶ ایده، در بخش مشارکت‌های مردمی ۲۵۹ ایده، مدیریت پسماند و بازیافت ۲۷۰ ایده، ساز و کارهای جدید درآمد پایدار ۲۷۶ ایده و صدور پروانه ساختمان ۳۵۲ ایده ارسال شده است.

الفت‌پور با بیان اینکه ایده‌های ارسال شده در دو مرحله توسط ارزیابان متخصص در محورهای مربوطه ارزیابی شده است، گفت: در بخش کارکنان ارسال ایده از طریق سامانه نظام پیشنهادات انجام و ارزیابی نیز از طریق همین سامانه انجام شد. در بخش مردمی و دانشگاهی نیز ارزیابی توسط ارزیابان تخصصی انجام شده است.

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران در تشریح ۱۱۵ ایده راه یافته به اختتامیه رویداد ایده‌پردازی تهران ۱۴۰۰، گفت: از این تعداد ۱۵ ایده به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کردند و در نهایت ۳ نفر در این مرحله با انتخاب معاونان شهردار به مرحله نهایی راه پیدا می‌کنند و به عنوان برگزیدگان معرفی می‌شوند. همچنین بانک شهر از ایده‌های با قابلیت سرمایه‌گذاری در تمام بخش‌ها تا ۱۰ میلیارد تومان در قالب سرمایه‌گذاری حمایت خواهد داشت.

انتهای پیام/

۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۸
کد خبر: 27721

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =