طرح مدیریت جامع شهری به صحن مجلس می‌رود/ استقبال کمیسیون امور داخلی مجلس از پیشنهادات شورای شهر تهران

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: طرح مدیریت جامع شهری و روستایی در دستور کار صحن مجلس قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار شهر، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جلسات اخیر شورا نسبت به کاهش تعداد احکام مرتبط با مدیریت شهری و عدم توجه به مدیریت یکپارچه شهری در برنامه‌ توسعه هفتم واکنش نشان دادند و در یکصد و شصتمین جلسه شورا ضمن ارائه گزارشی از وضعیت احکام برنامه توسعه، مقرر شد که تیمی از سوی شورای شهر و شهرداری تهران با همکاری شورای عالی استانها پیشنهادات و اصلاحاتی را بر احکام موجود در برنامه ششم جهت اعمال در برنامه هفتم بررسی کنند و در فرصت باقی مانده برای نهایی شدن این برنامه و آغاز بررسی آن در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی، این پیشنهادات را به مجلس ارائه دهند.

علی حدادی سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار شهر، در پاسخ به این پرسش که آیا پیشنهادات و اصلاحات شورا در برنامه هفتم لحاظ خواهد شد یا خیر؟، گفت: جمع‌بندی‌های نهایی کمیسیون به صورت تخصصی برای برنامه هفتم انجام شده و با وجود اینکه بهتر بود شورای شهر تهران پیش از این نظرات خود را اعلام می‌کرد، اما در حال حاضر نیز می‌توانند موارد مورد نظر خود را به کمیسیون ارائه و پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

وی در خصوص برنامه مجلس برای مدیریت واحد شهری نیز اعلام کرد: طرح مدیریت جامع شهری و روستایی در دستور صحن مجلس شورای اسلامی است؛ بخشی از کارها در کمیسیون انجام شده و به زودی در یک مجموعه کامل در صحن مجلس ارائه خواهد شد.

محمدحسن آصفری دیگر عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس نیز در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، تأکید کرد: باید ببینیم شورای شهر تهران چه پیشنهاداتی را ارائه خواهد داد و پس از بررسی، کمیسیون هر کمکی بتواند در این زمینه انجام خواهد داد.

انتهای پیام/

۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵
کد خبر: 38934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =