استفاده از توان معتمدین محلات در قالب نظام‌نامه مشارکت محله‌ای

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: معتمدین محلات یکی از بازوان توانمند شورای اسلامی شهر تهران در مدیریت شهر و محله هستند که در قالب نظام نامه محلات از ظرفیت غیر قابل انکار آنها در مدیریت شهر استفاده خواهد شد.

به گزارش شهر، سوده نجفی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در جشن عید غدیر در منطقه ۴ اظهار  کرد: عید غدیر بر اساس روایات برترین اعیاد است و عظمت این روز حتی از عید فطر و عید قربان هم بالاتر است. مهم ترین مسأله غدیر خم ولایت است که در این روز تکلیف امت اسلامی در عرصه هدایت و حکومت به روشنی مشخص شده است.

وی با بیان اینکه غدیر خم تنها یک مناسبت مذهبی  نیست بلکه عید سیاست و عید مشارکت و دخالت مردم در امر حکومت است، ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز به کرات در سخنان به این موضوع پرداختند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: یکی از راه های عمل به غدیر مشارکت و دخالت مردم در امر حکومت است. مشارکت در اداره دولت، مشارکت در اداره شهر، مشارکت در اداره محله و باید با تاسی از غدیر راه های مشارکت مردم را افزایش دهیم.

سوده نجفی خطاب به بسیج یادآور شد: بسیج و شما بسیجیان یکی از مصادیق بازر این امر هستید که در بسیاری از زمینه ها در کنار دولت و ملت برای خدمت رسانی هستید. دفاع مقدس، جهاد سازندگی، اردوهای جهادی و خدمت رسانی به مناطق محروم، ایام شیوع ویروس کرونا همه و همه نشان از مشارکت بالای شما بسیجیان در اداره کشور، شهر و محله است.

وی با اشاره به انتخابات اسفند ماه خاطر نشان کرد: یکی دیگر از راه های عمل به این بُعد از غدیر انتخابات ها در کشور است که ما بر اساس تقویم سیاسی کشور هر دو سال یک بار انتخابات مهم در پیش داریم. امسال نیز انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اسفند ماه برگزار خواهد شد و دشمنان از ماه ها پیش درصدد تلاش برای بی اهمیت جلو دادن این انتخابات در بین افکار عمومی است تا از این طریق و با استفاده از ابزارها مختلف مشارکت مردم را در انتخابات کاهش دهد. اما تاریخ و سابقه دشمنی دشمنان نشان داده که همیشه در محاسبات خود درباره ملت ایران اشتباه کردند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: معتمدین محلات یکی از بازوان توانمند شورای اسلامی شهر تهران در مدیریت شهر و محله هستند که در قالب نظام نامه محلات از ظرفیت غیر قابل انکار آنها در مدیریت شهر استفاده خواهد شد.

در پایان این مراسم عضو شورای شهر تهران در قالب میز خدمت مشکلات و مسائل شهروندان  این منطقه را بررسی کرد.

انتهای پیام/

۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸
کد خبر: 39050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =