۱۹۵ دستگاه ون در روزهای آینده وارد خطوط حمل و نقل پایتخت می‌شوند/ تلاش برای رفع مشکلات «ایران‌خودرو» برای تولید مابقی ون‌ها

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: پیگیری می‌کنیم تا با رفع مسائل مالی ون‌های تولیدی ایرانخودرو به ناوگان عمومی پایتخت وارد شوند.

به گزارش خبرنگار شهر؛ رونمایی از ۶۳۰ دستگاه ون برای ورود به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران خبری بود که چند ماه پیش در رسانه ها منتشر شد. اگرچه شهرداری تهران به تعهدات خود برای ورود ۱۹۵ دستگاه جامه عمل پوشاند، خبری از تعهدات وزارت کشور در این رابطه نیست. 

طبق گفته علیرضا زاکانی شهردار تهران، پایتخت  به چند تکان اساسی برای رشد و پیشرفت ناوگان حمل و نقل عمومی نیاز دارد. آب رفتن تعداد اتوبوس، بی توجهی به اورهال و بازسازی قطعات وسایل نقلیه و کمبود ون و تاکسی در دوره پیشین مدیریت شهری باعث شد تا مردم در صف وسایل نقلیه عمومی بمانند و وقت شان را در خیابان ها و ایستگاه ها تلف کنند.

به این منظور برای چرایی عدم انجام تعهدات وزارت کشور به گفت‌وگو با جلال بهرامی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران پرداختیم. وی در گفتگو با خبرنگار شهر درباره اینکه ورود ۶۳۰ دستگاه ون داخلی که قرار بود با مشارکت شهرداری و دولت به ناوگان عمومی پایتخت وارد بشود، اظهار کرد: شهرداری تهران تقریبا ۱۹۵ دستگاه از ۶۳۰ ون را قطعی کرده و الان در مرحله پلاک گذاری است. 

وی با بیان اینکه این تعداد تا چند روز آینده وارد خطوط خواهد شد، گفت: پیگیری می کنیم بحث های مالی تعداد باقی مانده را که قرار بر این بوده «ایران‌خودرو» تولید کند برطرف کنیم تا ون ها وارد ناوگان پایتخت شوند.

همچنین امین رهبر، مدیر نوسازی ناوگان سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران پیشتر در گفت و گو با خبرنگار شهر اعلام کرد برای الباقی این ون ها تاکنون از سوی وزارت کشور ابلاغی صادر نشده است. این ۱۹۵ دستگاه در طرح شاتل سرویس که برای نخستین بار در ایران اجرا خواهد شد، مورد استفاده قرار می گیرند. این سرویس به مساله در دسترس بودن ناوگان در ساعات مختلف به‌ ویژه در زمان پیک ترافیک و رفع نگرانی درباره هزینه‌های سفر، کمک می‌کند.

انتهای پیام/

۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷
کد خبر: 39119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =