معاونت‌های فنی و عمرانی شهرداری‌های کلانشهرهای کشور در خط مقدم خدمتگزاری به شهروندان هستند

مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، از معاونت‌های فنی و عمرانی شهرداری‌های کلانشهرهای کشور به عنوان خط مقدم خدمتگزاری به شهروندان یاد کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، "محمدصادق خیرخواه" مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران در سی و سومین نشست کمیسیون فنی و عمرانی مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران با تاکید بر اینکه احداث زیرساخت‌های عمرانی و نگهداشت این سرمایه‌های ارزشمند، مهمترین حوزه‌های عملکردی معاونت‌های فنی و عمرانی شهرداری‌های کشور به شمار می‌آیند، یادآور شد: از این رو معاونت‌های فنی و عمرانی شهرداری‌های کلانشهرهای کشور در خط مقدم خدمتگزاری به شهروندان هستند.

تهران، کلانشهری پیشرو در طراحی و اجرای پروژه‌های پایش و نگهداری

"خیرخواه "موضوع تعمیر و نگهداری از سازه‌های عمرانی را یکی از مسئولیت‌های خطیر مدیریت شهری خواند و با بیان اینکه عدم توجه جدی به موضوع نگهداشت، عواقب جبران‌ناپذیری برای سرمایه‌های شهری خواهد داشت، یادآور شد: تهران با برخورداری از حدود ۴۴۰ تقاطع غیرهمسطح و بالغ بر ۷۵۰ دستگاه پل سواره‌رو یکی از کلانشهرهای پیشرو در حوزه‌های طراحی و مشاوره و نیز اجرای پروژه‌های نگهداشت زیرساخت‌های عمرانی است.

وی با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در امور مربوط به پایش و نگهداری سازه‌های عمرانی، از بکارگیری هوش مصنوعی در حوزه نگهداشت پل‌های شهر تهران خبر داد و گفت: مدیریت شهری پایتخت همواره آماده به اشتراک‌گذاشتن تجربیات و درس‌آموخته‌های فنی در زمینه پایش و نگهداری از سرمایه‌های عمرانی است.

تهیه شناسنامه فنی، برای ساختمان‌های بلندمرتبه

مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، با اشاره به حادثه فروریختن ساختمان متروپل در خردادماه سال گذشته، از واکاوی دقیق این حادثه در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران خبر داد و گفت: درس‌آموخته تهران از این حادثه، تلاش برای شناسایی میزان آسیب‌پذیری تمام ساختمان‌های بالای ۱۲ طبقه و تهیه شناسنامه فنی برای این سازه‌ها بوده است؛ امری که به زودی به همت سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به ثمر خواهد نشست.

تکمیل نقشه‌های اجرایی ۲۵ تقاطع غیرهمسطح

وی با تاکید بر اینکه معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران طی دوره ششم مدیریت شهری، از اثربخش‌ترین حوزه‌های عملکردی شهرداری تهران بوده است، خاطرنشان کرد: تلاش برای اصلاح و تکمیل ۹۸ تقاطع غیرهمسطح که با هدف کاهش بیش از ۷۳۰ کیلومتر گردش اضافی در طول شبکه معابر بزرگراهی صورت پذیرفته است، از جمله موثرترین اقدامات انجام شده طی دوره یادشده است. در نتیجه این اقدامات ۱۲ تقاطع تکمیل شده، ۲۳ تقاطع در حال احداث و تکمیل بوده و ۲۵ تقاطع دیگر نیز به لحاظ طراحی‌ها و  نقشه‌های اجرایی، آماده آغاز عملیات عمرانی است.

تلاش برای بهره‌برداری از فاز نخست بزرگراه شهید شوشتری تا پایان سال جاری

"خیرخواه" در بخش دیگری از سخنان خود، آغاز کلان‌پروژه‌های عمرانی را از دیگر شاخصه‌های برجسته دوره ششم مدیریت شهری دانست و با اشاره به آغاز عملیات اجرایی فاز نخست آزادراه شهید شوشتری، ابراز امیدواری کرد فاز نخست این مسیر آزادراهی در جنوب شرق پایتخت که از مجموعه پل‌های تقاطع ثامن آغاز شده و تا سه راه تختی ادامه می‌یابد تا پایان سال جاری تحویل شهروندان شود.

وی افزود: فاز دوم آزادراه شهید شوشتری که باید از زیر اراضی سرخه حصار و البته برخی از نهادهای نظامی عبور کند، به شرط تدقیق و تایید نقشه‌های اجرایی در سال ۱۴۰۳ اجرایی خواهد شد.

بازفعال پروژه احداث شاخه غربی ادامه بزرگراه یادگار امام(ره)

مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، همچنین از شاخه غربی ادامه بزرگراه یادگار امام(ره) که پس از عبور از اراضی پادگان جی تا میدان فتح و سپس تا بزرگراه شهید بروجردی و آزادراه تهران- ساوه ادامه می‌یابد، به عنوان یکی از پروژه‌های اثرگذار در تسهیل ترافیک پهنه غربی پایتخت نام برد و یادآور شد: دوره ششم مدیریت شهری برخلاف دوره پیشین که بخشی از مستحدثات این پروژه را در زیر خاک مدفون کرده بود، اقدام به بازفعال‌سازی کارگاه پروژه کرده و اقدامات لازم برای پیوستن آن به سایر معابر در دست احداث همچون بلوار بهار و بزرگراه شهید بروجردی را در دستور کار قرار دادند.

تونل جاویدالاثر متوسلیان، در مرحله انتخاب پیمانکار و سرمایه‌گذار

"خیرخواه" از تونل دو طبقه جاویدالاثر متوسلیان به عنوان یکی از مهمترین اقدامات پیش‌روی عمرانی یاد و اضافه کرد: این تونل ۹ کیلومتری که طول آن با احتساب رمپ‌های ورودی و خروجی به حدود ۱۰ کیلومتر می‌رسد از انتهای بزرگراه شهید صیاد شیرازی در مرکز شهر آغاز شده و تا بزرگراه آزادگان ادامه می‌یابد. تونل فوق با توجه به محدودیت عرض معابری که از زیر آنها عبور می‌کند به صورت ۲ طبقه طراحی شده و در حالی که مطالعات فاز یک را پشت سرگذاشته است در مرحله انتخاب پیمانکار و سرمایه‌گذار به سر می‌برد.

مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، در پایان سخنان خود از معاونان فنی و عمرانی کلانشهرهای کشور دعوت کرد تا با بازدید از تعدادی از مهمترین پروژه‌های معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، از نزدیک با تحولات زیرساختی در حال اجرا در شهر تهران آشنا شوند.

انتهای پیام/

۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵
کد خبر: 39510

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =