افزایش ۱۰۰درصدی ظرفیت پارکینگ‌ها برای اربعین امسال/۷۵۰ دستگاه اتوبوس برای انتقال زوار پیش‌بینی شده است

دبیر ستاد مرکزی اربعین وزارت کشور از افزایش ظرفیت پارکینگ‌ها برای زائران خبر داد و گفت: امسال توسعه صد در صدی پارکینگ ها را در مقایسه با سال گذشته داریم.

به گزارش شهر، حسین نظری معاون خدمات شهری شهرداری تهران با حکم وزیر کشور به عنوان رئیس کمیته خدمات شهری ستاد اربعین انتخاب شده است.

 معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در جلسه روسای خدمات شهری کلانشهرهای کشور برای برنامه ریزی جهت خدمات رسانی در اربعین حسینی در عتبات عالیات با اشاره به این موضوع که مرزهای هشت گانه‌ای توسط وزارت کشور تعیین شده است، اظهار کرد: برای زائرین مرز شلمچه، مهران، خسروی، چزابه، مرزهای شمالی باشماق و ریمدان مشخص شده‌اند برای خدمات‌دهی تقسیم کار کردیم که شهرداران مناطق تهران و همچنین شهرداران کلان‌شهرها در کدام نقطه و در کجا خدمات را ارائه کنند.

رئیس کمیته خدمات شهری ستاد اربعین با اشاره به این موضوع که ۱۵روز مانده به اربعین کار خدمات رسانی شروع می شود، ادامه داد: البته که تاریخ دقیق را ستاد مرکزی اربعین اعلام خواهد کرد.

در ادامه این جلسه محمدتقی باقری دبیر ستاد مرکزی اربعین وزارت کشور از افزایش ظرفیت پارکینگ ها برای زائران خبر داد و گفت: امسال توسعه صد در صدی پارکینگ ها را در مقایسه با سال گذشته داریم، همچنین امسال به دلیل شرایط گرمای خاصی که پیش بینی شده، عملیات اربعین را ۱۰ روز جلوتر شروع می کنیم.

 بخشی از خدمات رسانی ها نیز به شهرداری های مشهد و شیراز واگذار شد

غلامرضا غلامی معاون خدمات شهری شهرداری شیراز نیز در این جلسه بیان کرد: بیش از ۷۰۰ نفر از پرسنل شهرداری شیراز به مدت یک ماه در مرز شلمچه ایفای نقش می کنند.

علاوه بر این معاون خدمات شهری شهرداری مشهد نیز در ادامه عنوان کرد: با استعداد ۶۰۰ نفر نیروی پاکبان جهت نظافت و رفت و روب شوارع اطراف حرم اقدام می کنیم و در خدمت شهرداری نجف و زائرین هستیم.

مهدی علیزاده مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نیز در پایان این جلسه گفت: ۷۵۰ دستگاه اتوبوس را برای انتقال زوار پیش بینی کردیم. عملیات ما از ابلاغ ستاد مرکزی اربعین وزارت کشور که حدود ۲۱ مرداد خواهد بود آغاز و تا سه روز بعد از اربعین ادامه خواهد داشت و  این آمادگی را داریم تا زوار را به نزدیکترین محل در شهرهای نجف و کربلا منتقل کنیم.

انتهای پیام/

۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹
کد خبر: 39514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =