برگزاری نخستین دوره مسابقات ماهیگیری ورزشی قهرمانی کشور

مدیرعامل شرکت نوسازی و عمران چیتگر از برگزاری نخستین دوره مسابقات ماهیگیری ورزشی قهرمانی کشور (انتخابی تیم ملی) در مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شرکت نوسازی و عمران چیتگر، محسن صالحی با اشاره به برگزاری اولین دوره مسابقات ماهیگیری ورزشی فدراسیون ورزش‌های ساحلی دریایی جمهوری اسلامی ایران ( مرحله اول انتخابی تیم ملی) در استایل کارپ یادواره شهدای گمنام خلیج فارس در مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس گفت: ماهیگیری ورزشی یا ماهیگیری رقابتی، به عنوان یک ورزش و سرگرمی محبوب شناخته می‌شود که در سراسر جهان، علاقمندانی را به خود مشغول کرده است.

وی ادامه داد: این رشته ورزشی، شکل تخصصی از ماهیگیری است که در آن ماهیگیران حرفه‌ای بر سر صید ماهی‌های چالشی ، ضمن رعایت اصول و مبانی و استانداردهای خاص و سختگیرانه رقابت می‌کنند. ماهیگیری ورزشی، معمولا در محیطی هیجان‌انگیز برگزار شده و شرکت‌کنندگان با مهارت‌های فردی و تکنیکی خود و ابزارهای استاندارد نسبت به صید ماهیان هدف، اقدام می‌کنند. نکته‌ حائز اهمیت در این رویداد ورزشی، رهاسازی ماهی، بعد از صید، رکوردگیری (ثبت وزن و طول) و استریل کردن قسمت درگیر با قلاب است.

صالحی با بیان اینکه مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس، میزبان نخستین دوره مسابقات ماهیگیری ورزشی قهرمانی کشور (انتخابی تیم ملی) بود، تصریح کرد: دراین تورنمنت که در رشته‌ کارپ فیشینگ برگزار شد، ۳۵ تیم از کل کشور حضور داشتند که نهایتا بعد از ۷۲ ساعت رقابت تنگاتنگ، تیم استان گلستان با ثبت رکورد ۹.۵۰۰ کیلوگرم، به مقام نخست این دور از مسابقات نائل آمد. تیم های استان تهران با رکورد ۸.۶۷۰ کیلوگرم و استان مازندران با رکورد ۸.۵۰۰ کیلوگرم، در مقام‌های بعد قرار گرفتند.

مدیرعامل شرکت نوسازی و عمران چیتگر اضافه کرد:این مسابقات به همت انجمن ماهیگیری ورزشی فدراسیون ورزش‌های ساحلی و دریایی و با مشارکت و حمایت شرکت نوسازی و عمران چیتگر به مدت سه شبانه‌روز از تاریخ ۲۱ لغایت ۲۳ تیرماه ۱۴۰۲، در جزیره ابوموسی دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر) تهران به اجرا درآمد.

انتهای پیام/

۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
کد خبر: 39630

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =