دلیل فرونشست در بزرگراه آزادگان بررسی می‌شود/ توسعه خدمت‌رسانی مترو در عاشورا و تاسوعا

شهردار تهران امروز- چهارشنبه چهارم تیرماه- در حاشیه جلسه هیات دولت پاسخگوی پرسش خبرنگاران شد.

به گزارش شهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران امروز- چهارشنبه چهارم تیرماه ۱۴۰۲- در حاشیه جلسه هیات دولت در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه امسال مکانیزم جمع آوری پسماند تغییر می کند، اظهار کرد: ما ۶۳ پیمانکار داریم که تعدادی برای پسماند تر و تعدادی برای پسماند خشک است.

وی با اشاره به وجود هشت پهنه جمع‌آوری پسماند در پایتخت، خاطرنشان کرد: امسال با هوشمندسازی پنج ویژگی را شامل کاهش تولید زباله، تفکیک در مبدأ، انتقال ایمن و درست، بازیافت حداکثری و امحاء زیست پذیر را دنبال می‌کنیم و مدل‌هایی برای آن طراحی شده که امسال عملیاتی خواهد شد.

زاکانی همچنین در گفت‌وگو با پایگاه خبری آخرین خبر با بیان اینکه معابر تهران ۱۱۰ میلیون متر مربع مساحت دارد، یادآور شد: سالانه برای ترمیم ۱۰ درصد از این معابر به ۱۱۰ میلیون تن آسفالت نیاز است.

شهردار پایتخت ادامه داد: میانگین توزیع آسفالت در سالهای قبل ۶۶۰ هزار تن بوده اما سال قبل بیش از ۷۰۰ هزار تن آسفالت توزیع شده و امسال بیش از ۱.۵ میلیون تن با اعتبار چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده و نهضت جدی آسفالت شکل گرفته است.

در ادامه زاکانی در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری دانشجو در خصوص فرونشست زمین در بزرگراه آزادگان اعلام کرد: بزرگراه‌های ما چنین معضلاتی را دارند و در بزرگراه شهید بابایی نیز اتفاق افتاده اما به دلیل سرقت نبوده و علت، ترکیدگی لوله بود و فرونشست جدی اتفاق افتاد که بلافاصله اقدام کردیم.

وی اعلام کرد: فرونشست در بزرگراه آزادگان به دلیل سرقت لوله را نه تأیید و نه تکذیب می‌کنم و باید بررسی شود.

شهردار تهران در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری برنا نیز درباره برنامه شهرداری برای مولدسازی اموال و دارایی‌های شهرداری گفت: از یکسال و ۱۰ ماهی که ما شهرداری هستیم و از ماه‌های اول سه ویژگی برای منابع داریم‌؛ یک بحث فعال سازی و انضباط بخشی به منابع است و بخش دوم مولد سازی و بخش سوم مشارکت است. بخش مولدسازی بخش بزرگی از امکانات ما را به خود اختصاص می دهد.

وی افزود: ناظر به واگذاری‌ها و تسویه غیرنقدی به هیچ وجه بدون مولد سازی این کار را انجام نمی دهیم.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه مولدسازی یک رویه اصلی برای ما است، تصریح کرد: این رویکرد ماست و ما سه رویکرد داریم و وقتی به موردی می رسیم می بینیم که چگونه مولدش کنیم تا بهتر استفاده کنیم.

زاکانی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری مهر درباره وضعیت حمل و نقل و خدمت رسانی به عزاداران حسینی در ایام تاسوعا و عاشورا گفت: وضعیت خدمت‌رسانی متروی تهران در شب‌های پیش‌رو همزمان با عاشورا و تاسوعای حسینی توسعه پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/

۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳
کد خبر: 40194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =