جلوی بچه‌بازی‌ها برای ممانعت از انتقال نمایشگاه‌ها به شهرآفتاب را خواهیم گرفت

همزمان با یکصد و شصت و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، ارائه تخفیف ۵۰ درصدی به شرکت‌کنندگان داخلی برای شرکت در نمایشگاه شهر آفتاب در سال ۱۴۰۲ با حداکثر آراء اعضای شورا به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار شهر، جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و شصت و ششمین جلسه شورا در جریان بررسی «طرح الزام شهرداری تهران به اعمال تخفیف در واگذاری حق انتفاع فضاهای نمایشگاهی مجموعه شهر آفتاب به تولید کنندگان داخلی» گفت: تعرفه استفاده از فضاهای نمایشگاهی شهر آفتاب تا پایان سال ۱۴۰۲ برای شرکت های ایرانی تا سقف ۶۰ درصد با تخفیف همراه خواهد بود.

وی افزود: اقدامات لازم جهت اخذ مصوبه تعرفه استفاده از فضاهای نمایشگاهی مجموعه شهر آفتاب در سال ۱۴۰۲ باید توسط شهرداری انجام و لایحه مربوطه تا پایان دی ماه به شورا ارائه شود.

تشکری هاشمی همچنین تصریح کرد: برای تشویق تولیدکنندگان و شرکت کنندگان و کمک به کسب و کار، سازمان زیباسازی و شرکت نمایشگاه های بین المللی آفتاب تهران موظف هستند ظرف مدت یک ماه از ابلاغ مصوبه، نسبت به تدوین ساز و کار استفاده از ظرفیت های تبلیغاتی شهر در این راستا اقدام کنند.

۱۰ هزار متر مربع در ساصد برای مرکز هوشمندسازی فریز شده بود

سید احمد علوی رئیس کمیته گردشگری شورا نیز با بیان اینکه ۱۰ هزار متر مربع در ساصد برای مرکز هوشمندسازی فریز شده بود، اظهار کرد: یکبار بگویند این مرکز چه میزان زمین نیاز دارد تا مشکل آن حل شود؟

وی با تأکید بر اینکه اینگونه برداشت می شود که مشکل در شهر آفتاب قیمت هاست، یادآور شد: اگر قرار است برای امسال تخفیف دهیم مشکلی نیست اما اینکه فکر کنیم اگر با ارائه تخفیف، رونق ایجاد می کنیم نیاز به بررسی و ارائه گزارش دارد.

نمایشگاه های پرمخاطب باید در شهر آفتاب برگزار شود

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه بنده با طرح مخالفتی ندارم اما ارائه تخفیف مسکن موقت خواهد بود، تصریح کرد: شهرداری که مدعی است با دولت کاملاً هماهنگ است و مشکلی برای اقدامات مشترک ندارد چرا جلسه ای با وزیر صمت برای نمایشگاه شهر آفتاب برگزار نمی شود.

وی ادامه داد: نمایشگاه های پرمخاطب باید در شهر آفتاب و نمایشگاه های سبک و کم مخاطب در نمایشگاه بین المللی برگزار شود تا از ظرفیت شهر آفتاب که سرمایه مردم شهر تهران است، استفاده درستی صورت بگیرد؛ تقاضای من این است که فکر اساسی و حل مشکل ریشه ای در این خصوص انجام شود.

حل مشکل برگزاری نمایشگاه ها در تهران در صورت ورود رئیس جمهور به موضوع

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا با بیان اینکه شهردار تهران عضو هیئت دولت است، گفت: حتما رئیس جمهور برای مردم پایتخت دغدغه دارد و شاید تاکنون کسی موضوع را به رئیس جمهور اطلاع نداده باشد و اگر اطلاع رسانی صورت بگیرد، رئیس جمهور موضوع را پیگیری و حل کند و تقاضای بنده این است که شهردار، جریان را با جزئیات به رئیس جمهور اعلام کند.

وی ادامه داد: این آمادگی وجود دارد که بودجه برای شرکت شهر آفتاب در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: اگر رئیس جمهور ورود کند، معضل آلودگی هوا و ترافیک که جان شهروندان را در خیابان سئول به خطر انداخته تا حد زیادی برطرف شود.

امیدواریم مشکل تغییر کاربری ها و انتقال نمایشگاه ها به شهر آفتاب حل و فصل شود

مهدی اقراریان رئیس کمیته نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران ضمن درخواست از رسانه ها برای پرداختن به موضوع نمایشگاه شهر آفتاب به عنوان مطالبه عمومی، اظهار کرد: آیا تهران استاندار و ۳۰ نماینده در مجلس ندارد؟ آیا شهردار تهران عضو هیئت دولت نیست؟ چرا با این وجود مشکل نمایشگاه بین الملل به گره لاینحل تبدیل شده است.

وی افزود: بنده گفت و گویی با کمیسیون صنایع مجلس پیرامون این موضوع برگزار کردم و تقاضا داشتم که مجلس نسبت به موضوع وارد کند و مسئله در جلسه سران قوا مطرح و برای آن تصمیم گیری شود.

اقراریان با بیان اینکه این مصوبات خوب است اما راه حل اساسی انتقال نمایشگاه ها به شهر آفتاب است، تصریح کرد: با حضور معاون جدید وزارت راه و شهرسازی امیدواریم در بخش کمیسیون ماده پنج نیز تغییر کاربری ها و انتقال نمایشگاه ها به شهر آفتاب حل و فصل شود.

انتقال نمایشگاه کتاب به شهر آفتاب انجام نشد

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه نمایشگاه بین المللی کتاب یکی از مهمترین نمایشگاه هاست، گفت: انتقال نمایشگاه کتاب به شهر آفتاب انجام نشد، اما امسال همکاری خوبی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفت.

وی افزود: معاونت های شهرداری تهران چند ده میلیارد تومان هزینه می کند که نمایشگاه کتاب در مصلی برگزار شود و اگر قرار بر این است که این روند ادامه پیدا کند نیازی نیست که شهرداری این حجم هزینه صرف کند.

محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا هم با بیان اینکه شورا پیش از این تعرفه ای برای شهر آفتاب مصوبه نکرده بود، یادآور شد: شهرداری موظف شده که برای سال ۱۴۰۳ در کنار سایر نرخ ها، در دی ماه نرخ غرفه های شهر آفتاب را نیز ارائه دهد.

وی تأکید کرد: با توجه به شعار سال و رقابت شهر آفتاب با سایر مجموعه ها، اعداد اخذ شده در سال جاری تا سقف ۶۰ درصدی با تخفیف همراه خواهد بود؛ کمااینکه برخی نمایشگاه ها تخفیفی نداشته باشند و یا تخفیف بسیار کمتر از ۶۰ درصد باشد.

جلسه با وزیر صمت برای انتقال نمایشگاه ها به شهرآفتاب 

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نرخ گذاری نمایشگاه آفتاب باید توسط شورا انجام شود در حالیکه از سوی کارشناس دادگستری انجام شده است، گفت: هیچ کسی روی اصل برگزاری نمایشگاه در شهر آفتاب بحثی ندارد؛ بنده روز گذشته با وزیر صمت برای نمایشگاه جلسه ای را برگزار کردیم و قرار شد جلسات بیشتری در این خصوص برگزار شود.

وی با بیان اینکه مسائلی همچون دوری راه برای عدم برگزاری نمایشگاه در شهر آفتاب مطرح می شود که قابل قبول نیست، اظهار کرد: می گویند فضا کم است و اگر فضا بسازیم و خالی بماند که درست نیست. انتظار نمی رود که تمام مسائل سریعاً برطرف شود و مباحثی مثل برنامه هفتم توسعه را داریم که در حق شورا و شهرداری قصور شده و باید همکاری با دولت و مجلس در خصوص این مباحث صورت بگیرد.

چمران همچنین تصریح کرد: دادستان کل کشور به رئیس جمهور نامه ارسال کرده و بنده نیز تمام مدارک را در خصوص نمایشگاه شهر آفتاب ارسال کردم و امور را از طریق ریاست جمهوری پیگیری خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه جلوی تهدیدها و به عبارتی بچه بازی ها را خواهیم گرفت، اظهار کرد: تهدید شرکت کنندگان تأسف آور است و اگر مدارک ارائه شود جلوی آن را خواهیم گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نامه ای در خصوص بدهی ها و عدم ثبت آن در بودجه به دولت، یادآور شد: باید پیش بینی های لازم در بودجه سال آینده صورت بگیرد که این بدهی از چهار هزار میلیارد تومان فراتر نرود.

گفتنی است در پایان به پیشنهاد اعضای شورای اسلامی شهر تهران، تخفیف ۵۰ درصدی به شرکت کنندگان داخلی در نمایشگاه شهر آفتاب تصویب شد.

انتهای پیام/

۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴
کد خبر: 40418

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =