از افزایش ناوگان در سال جاری تا هوشمندسازی به منظور ارتقا سطح خدمات

انتقال سامانه جانبازان از شرکت واحد اتوبوسرانی به سازمان تاکسیرانی موضوعی است که این روزها حاشیه‌سازی‌هایی را به دنبال داشته است. این در حالی است که شهرداری تهران پیش‌تر تاکید کرده بود این اقدام با هدف خدمات دهی بهتر به این قشر از شهروندان صورت گرفته وهیچ واگذاری به بخش خصوصی در کار نیست.

به گزارش خبرنگار شهر؛ انتقال سامانه جانبازان از شرکت واحد اتوبوسرانی به سازمان تاکسیرانی موضوعی است که این روزها منجر به حاشیه سازی برخی رسانه ها شده است. جلال بهرامی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این باره به خبرنگار شهر گفت: سامانه حمل و نقل جانبازان و معلولان تاکنون زیر نظر شرکت واحد اتوبوسرانی فعالیت می‌کرد که با دستور شهردار تهران قرار است هوشمندسازی این سامانه پیگیری شده و مدیریت آن به سازمان تاکسیرانی واگذار شود. بر اساس دستورالعمل‌های موجود، برای سامانه جانبازان و معلولان فعلی باید مکان‌یابی جدیدی صورت گیرد و قرار است با هوشمندسازی مناسب، سامانه جانبازان و معلولان به سازمان تاکسیرانی واگذار شود.

وی ادامه داد: در راستای خدمات‌رسانی هر چه بهتر و بیشتر به شهروندان کم‌توان و ناتوان، ۴۰ دستگاه ون ویژه این قشر در سال جاری به ناوگان ویژه جانبازان و معلولان اضافه خواهد شد. 

بهرامی با تأکید بر اینکه شهر متعلق به همه شهروندان اعم از جانبازان و معلولان است و آن ها هم مانند سایر افراد باید بتوانند از امکانات و تسهیلات شهری استفاده کنند، گفت: به این منظور تلاش می‌کنیم تا با مناسب‌سازی اماکن و معابر شهری و تسهیل در ارائه خدمات لازم به جانبازان و معلولان به گونه‌ای عمل کنیم که این قشر از حقوق یکسان با بقیه اقشار برخوردار باشند. جابه‌جایی مدیریت سامانه جانبازان و معلولان از شرکت واحد اتوبوسرانی به سازمان تاکسیرانی، نه تنها هیچ خللی در خدمت‌رسانی به جانبازان و معلولان ایجاد نخواهد کرد، بلکه باعث ارتقاء و بهبود سطح خدمات به این افراد نیز خواهد شد.

معاون شهردار تهران با تأکید بر اینکه شهر متعلق به همه شهروندان است و جانبازان و معلولان نیز مانند سایر افراد باید بتوانند از امکانات و تسهیلات شهری استفاده کنند، گفت: به این منظور تلاش می‌کنیم تا با مناسب‌سازی اماکن و معابر شهری و تسهیل در ارائه خدمات لازم به جانبازان و معلولان به گونه‌ای عمل کنیم که این قشر از حقوق یکسان با بقیه اقشار برخوردار باشند.

مشکلی در عملکرد سامانه جانبازان ایجاد نمی‌شود

مهدی علیزاده، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نیز در یکصد و شصت و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مقرر شد مدیریت سامانه معلولان به سازمان تاکسیرانی منتقل شود، تأکید کرد: همان خدمات بدون ذره‌ای تغییر و خلل با واگذاری مسئولیت به سازمان تاکسیرانی به این قشر از شهروندان ارائه خواهد شد. برای ملک سامانه معلولان نیز در راستای تقویت مرکز هوشمندسازی مقرر شد جابه‌جایی صورت بگیرد. با توجه به تأکید مرکز حقوقی این زمین به غیر واگذار نمی‌شود و در داخل مجموعه شهرداری است و قرار شد سامانه معلولان با تمام نیروها و ظرفیت‌ها به زمین دیگری از سازمان اتوبوسرانی منتقل شود.

وی افزود: سامانه معلولین یا به ضلع غربی ورزشگاه آزادی یا به بخش منطقه «شیر پاستوریزه» منتقل خواهد شد. البته هنوز اقدامی صورت نگرفته و در حال برنامه ریزی و تصمیم گیری هستیم.

علیزاده با بیان اینکه به گونه ای عمل می‌شود که ون‌ها و مینی بوس‌ها برای معلولان در ۶ سامانه معلولین و جانبازان متمرکز نشوند، خاطرنشان کرد: این خودروها در بخش های دیگر مستقر می‌شوند. مرکز اصلی آنها در طرشت است و خللی ایجاد نمی‌کند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی نیز درباره این جا به جایی اظهار کرد: در خصوص ملک سامانه معلولان هم بر حسب دستور مدیریتی در راستای تقویت مرکز هوشمندسازی بنا شد ملک با انجام هماهنگی‌های لازم با سازمان املاک و شهرداری با تمام نیروها و ظرفیت منتقل بشود که این امر در حال انجام است. 

بر این اساس، می توان گفت که انتقال این سامانه از اتوبوسرانی به تاکسیرانی نه تنها خللی در ارائه خدمات ایجاد نمی‌کند بلکه زمینه ساز رشد و عملکرد بهتر سامانه جانبازان خواهد شد. اینکه برحخی مدعی شده اند این سامانه به بخش خصوصی واگذار خواهد شد و در خدمات رسانی به این قشر مشکل و ضعف پیش می آید، مورد تائید نیست چراکه هدف از این امر واگذاری زمین‌ها به استارت آپ‌ها است.

با توجه به اظهارات معاونت حمل و نقل و ترافیک و مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی، نه تنها شاهد ضعف در خدمات رسانی به جانبازان و معلولان نخواهیم بود، بلکه قطعا با هوشمندسازی و تصمیمات بهتر، زمینه خدمات رسانی به این گروه از شهروندان بیش از پیش فراهم می شود.

انتهای پیام/ 

۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶
کد خبر: 40542

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =