تعداد جان‌باختگان به ۵ نفر رسید/ اتمام عملیات جست‌وجو؛ آواربرداری ادامه دارد

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از ریزش چند ساختمان نیمه‌کاره در منطقه ۱۹ خبر داد.

سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر اظهار کرد: ساعت ۱۲:۲۴ امروز -یکشنبه ۱۵ مرداد- چند ساختمان نیمه کاره در خلازیر شهرک احمدیه واقع در منطقه ۱۹ ریزش کرده است که در پی آن متاسفانه چند نفر به گفته شاهدین زیر آوار هستند.

ملکی اضافه کرد: در حال حاضر، ۶ ایستگاه آتش نشانی به همراه چند دستگاه جرثقیل و لودر در محل مستقر شده اند. عوامل ستاد بحران، هلال احمر و شهرداری نیز در صحنه حضور دارند. 

وی گفت: تا ساعاتی پیش دو نفر از زیر آوار خارج شدند که دقایقی پیش با بیرون آوردن سه نفر دیگر، آمار افرادی که زیر آوار بیرون آماده اند به ۵ نفر رسید. 

ملکی تصریح کرد: تمامی این ۵ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند و حال هیچ کدام وخیم اعلام نشد. 

گفتنی است؛ براساس آخرین آمار تاکنون پیکر دو نفر از زیر آوار بیرون اورده شد؛  یکی از اجساد کشف شده از زیر آوار در منطقه خلازیر در منطقه ۱۹ تهران، متعلق به سرهنگ یزدان سلیمان آبادی ، رئیس پایگاه دهم پلیس امنیت تهران بزرگ است.

پیکر سرگرد حسین اسماعیلی از پرسنل پایگاه دهم پلیس امنیت تهران بزرگ هم دقایقی پیش از زیر آوار خارج و شناسایی شد .

۱۹:۲۷

سخنگوی سازمان آتش نشانی در گفت و گو با شهر از افزایش تعداد کشته ها به ۳ نفر خبر داد و گفت: دقایقی پیش پیکر یک نفر از زیر آوار بیرون آورده شد.

۲۳:۴۵

به گفته جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران پیکر یکی دیگر از مفقودین این حادثه دقایقی پیش از زیر آوار در ضلع شمالی محل حادثه بیرون آورده و تحویل عوامل اورژانس شد که متاسفانه با تایید اورژانس مبنی بر نداشتن علائم حیاتی، شمار فوت شدگان به ۴ نفر رسید. ایشان از کارکنان خدوم سامانه ۱۳۷ شهرداری تهران بود.

۸:۲۰

ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر درباره آخرین وضعیت عملیات جست‌وجو در شهرک احمدیه گفت: همچنان همکاران من با رعایت نکات ایمنی و البته سرعت بالا در حال جست‌وجو برای یافتن پیکر دیگر فرد مفقود شده هستند که تا این لحظه نتیجه‌ای حاصل نشده است. انشالله به زودی بتوانیم به ایشان دسترسی بیابیم.

۱۲:۳۰

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اعلام کرد: تنها قسمت میانی محل حادثه به مساحت حدود ۱۰۰ مترمربع با حجم زیادی از ضایعات آهن دپو شده باقی مانده که عملیات آواربرداری در آن بخش نیز آغاز شده تا اگر کسی باقی مانده به آن دسترسی پیدا کنیم.  

۱۳:۲۵

ملکی از یافتن پنجمین پیکر از زیر آوار خبر داد و گفت: پیکر یافت شده متعلق به مرحوم غلامرضا رزاقی از عوامل ۱۳۷ ناحیه ۵ شهرداری منطقه ۱۹ است.

۱۳:۵۱

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران از اتمام عملیات جست و جو در حادثه ریزش ساختمان های ناایمن در شهرک احمدیه خبر داد و تاکید کرد: ۲ ایستگاه آتش نشانی در محل باقی می مانند تا عملیات آواربرداری به صورت کامل انجام شود.

انتهای پیام/

۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵
کد خبر: 40646

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =