نقش مدیریت یکپارچه شهری در زمان بروز حوادث بسیار اثرگذار است

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با پرداختن به نقش اثرگذار مدیریت یکپارچه شهری در حادثه خلازیر اعلام کرد: با اجرای مدیریت یکپارچه شهری، در چنین حوادثی تکلیف مشخص است و می‌دانیم باید کدامیک از نهادها را مورد سوال قرار دهیم.

نرجس سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه ما در خصوص حادثه ریزش ساختمان در منطقه ۱۹ به ارگان‌های مربوطه نامه ارسال کرده و در انتظار پاسخ هستیم، اظهار کرد: پس از ارسال گزارش تحلیلی، جلسات کمیسیون نظارت و حقوقی شورا برگزار و موارد مطرح شده بررسی خواهد شد.

وی با اشاره به ارائه گزارش نهایی در صحن شورا پس از بررسی مسائل فنی، تصریح کرد: با توجه به اینکه کار تخصصی است بررسی‌ها نیز باید تخصصی باشد؛ لذا پس از بررسی‌های دقیق و در زمان مقرر، نتایج بررسی‌ها در صحن شورا اعلام خواهم شد.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این پرسش که «آیا شرکت‌های خدمات‌رسان به دلیل برقراری انشعابات در ساخت و سازهای غیرمجاز مورد پرسش و برخورد قرار خواهند گرفت؟»، یادآور شد: ما با رئیس قوه قضاییه و سایر ارکان این قوه جلساتی را برگزار کرده‌ایم و امکان بازخواست این نهادها وجود دارد.

سلیمانی با اشاره به نقش اثرگذار مدیریت یکپارچه شهری بر نظارت دقیق و بهتر بر موارد این چنینی، اعلام کرد: با اجرای مدیریت یکپارچه شهری، در چنین حوادثی تکلیف مشخص است و می‌دانیم باید کدامیک از نهادها را مورد سوال قرار دهیم.

گفتنی است یکشنبه ۱۵ مردادماه به دنبال ریزش چند ساختمان در شهرک احمدیه منطقه ۹ تعداد پنج نفر شامل ۲ نفر نیروی پلیس، ۲ نفر نیروی شهرداری تهران و یک شهروند عادی جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/

۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
کد خبر: 40791

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =