هجوم مردم به محل وقوع حادثه کار را برای نیروهای امدادی سخت می‌کند

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: هنگام حادثه نمی‌دانم چرا مردم تمایل به هجوم به صحنه حادثه دارند. باید مردم را از تبعات حضور در این صحنه‌ها آگاه کرد.

علی نصیری، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهر با بیان اینکه شهرداری در چند مرحله و ایام مختلف تخریب سازه‌های ناایمن را شروع کرده است، اظهار کرد: خلازیر نماد ساخت و سازهای ناایمن در تهران است.

وی با بیان اینکه از شهروندان خواهش می‌کنم قبل از حادثه زمانی که حاصل عمرشان را تبدیل به مسکن می‌کنند، پول را به دلیل یک کم ارزان بودن دست کلاه برداران ندهند تا کار غیرمهندسی انجام نشود، اظهار کرد: شهرداری وقتی می‌گوید مجوز، به دنبال پول نیست. مجوزدار بودن یک ضمانتی بر ساخت و ساز اصولی و مهندسی است.

نصیری ادامه داد: هنگام حادثه نمی‌دانم چرا مردم تمایل به هجوم به صحنه حادثه دارند. مردم یا تماشا می‌کنند یا مداخله گری غیرحرفه‌ای. آنها یا با موبایل فیلم می‌گیرند یا جلوی دست و پای امدادگر و آتش نشان قرار می‌گیرند. باید مردم را از تبعات حضور در این صحنه‌ها آگاه کرد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران افزود: امروز در منطقه ۱۹ همین مورد پیش آمده است. عموم مردم که اصلا ربطی به این موضوع ندارند، در محل حضور پیدا می‌کنند و حوادث ثانویه ممکن است جانشان را بگیرد. ما شب گذشته تیم‌های روانشناس را با کمک اورژانش اجتماعی، سازمان بحران و هلال احمر به محل حادثه اعزام کردیم تا خانواده‌های عزادار را آرام کنند.

انتهای پیام/

۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
کد خبر: 40703

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =