خدمت‌رسانی شهرداری تهران به زوار اربعین وظیفه حاکمیتی است/ بهبود شرایط اسکان پاکبانان در عراق نسبت به سنوات قبل

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تهران بنابر وظیفه حاکمیتی خود از سوی وزارت کشور، به تمام زوار اربعین خدمات ارائه می‌دهد و شورا از این اقدام قانونی حمایت می‌کند.

علیرضا نادعلی در جریان بازدید از قرارگاه نجف اشرف در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه مجموعه کار قرارگاهی و اداره فضای خدمات به زوار در نجف برعهده شهرداری منطقه ۱۷ است، اظهار کرد: دیگر بخش‌ها نیز در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و در موقعیت اصلی شهر قدیمی نجف خدمات نظافت، جمع‌آوری پسماند، خدمات ایمنی و آتش نشانی و فرهنگی ارائه می‌دهند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه موقعیت خوبی برای حمایت و پشتیبانی از نیروهای پاکبان به جهت سلامت و درمان شکل گرفته است، یادآور شد: اسکان کارگری در نجف اشرف به خوبی انجام شده و ارتقاء قابل توجهی نسبت به سال‌های قبل داشته است.

وی با تاکید بر اینکه ارتباط و تعامل خوبی بین شهرداری تهران با استانداری و شهرداری نجف به عمل آمده است، خاطرنشان کرد: همین باعث شده ظرفیت بسیار خوبی برای نظافت و رفت و روب معابر و ارائه خدمات بهتر و بیشتر شکل بگیرد.

نادعلی اعلام کرد: شهرداری تهران امسال نظافت در فضاهای زیارتی و عتبات را نیز انجام می‌دهد و نجف یکی از این موقعیت‌های اصلی است.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از زوار از تهران به نجف آمده‌اند، یادآور شد: سفر شهروندان تهرانی از تهران تا مرزها، استقرار آنها در مرز و عبور از مرزها و حضور در پیاده‌روی اربعین به تنهایی نیازمند ارائه خدمات سنگینی است. علاوه بر آن وظیفه ملی از سوی وزارت کشور به شهرداری سپرده شده تا این وظیفه را در وسعتی گسترده انجام دهد؛ چراکه رویداد اربعین بزرگترین رویداد فرهنگی کشورهای جهان تشیع است.

وی با اعلام اینکه تعداد زائران اربعین در برخی موارد از حج تمتع بیشتر است، تصریح کرد: شهرداری تهران بنابر وظیفه حاکمیتی خود و با قوت و توانمندی که دارد ارائه خدمات را نه تنها به زوار ایرانی بلکه به تمام زوار دنبال می‌کند و این خدمت‌رسانی بر اساس قانون است و شورای شهر تهران نیز از این موضوع حمایت می‌کند.

نادعلی با اشاره به تخصیص بودجه‌ای محدود به این رویداد و ضرورت افزایش حمایت بیشتر شورا از خدمت‌رسانی شهرداری، گفت: عده‌ای از روی غفلت و جهل و عده‌ای نیز از روی دشمنی و کینه، به دستاوردی که قرار است به عنوان تمدن‌سازی نوین اسلامی ثبت شود، گوشه و کنایه می‌زنند.

به گزارش شهر علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران به همراه پرویز سروری نائب رییس شورای اسلامی شهر تهران و رضا سیفی شهردار منطقه ۱۷ از خدمت رسانی شهرداری تهران در قرارگاه شهر «نجف» بازدید کردند.

انتهای پیام/

۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
کد خبر: 42007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =