۱۹۷ هزار زائر از پایانه‌های پایتخت عازم کربلای معلی شدند

مدیرعامل سازمان پایانه ها وپارک سوارهای تهران گفت: در ایام اربعین امسال قریب به ۱۹۷هزار نفر با بیش از ۷۰۰۰ سرویس از پایانه های غرب، جنوب، شرق و بیهقی برای زیارت سید و سالار شهیدان عازم کربلای معلی شدند.

پوریا علیمردانی مدیرعامل سازمان پایانه ها وپارک سوارهای تهران در گفتگو با خبرنگار شهر گفت: در ایام اربعین امسال قریب به ۱۹۷هزار نفر با بیش از ۷۰۰۰ سرویس از پایانه های غرب، جنوب، شرق و بیهقی برای زیارت سید و سالار شهیدان عازم کربلای معلی شدند، در مجموع  آمارها افزایش ۲۹ درصدی زائران اربعین حسینی که از پایانه‌های تهران سفر خود را آغاز کرده‌اند را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

علیمردانی در ادامه افزود : پایانه‌های تهران از اواخر مرداد ماه شاهد حضور زائران کربلای حسینی شد و با تمهیداتی که پیش بینی شده بود بیش از ۸۲ درصد این زائران با اتوبوس از طریق مرزهای غربی کشور عازم کربلا شدند و بیشترین تقاضا نیز برای شهر مرزی مهران با سهم ۷۵ درصدی شکل گرفت و شهرهای مرزی خسروی، شلمچه، چذابه، تمرچین و باشماق به ترتیب در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

وی با اشاره به افزایش تقاضای سفر با اتوبوس در ایام اربعین امسال خاطر نشان کرد: تلاش کردیم با استفاده از ظرفیت ناوگان خارجی، ناوگان تاکسیرانی و اپلیکیشن شهرزاد، پاسخگوی نیاز این جمعیت باشیم. در مجموع در بحث تامین ناوگان حمل و نقل با افزایش ۱۳درصدی با ۷۲۴۴ سرویس به زوار محترم خدمات ارائه شده است.

گفتنی است پایانه‌های تهران بیشترین تعداد زائر را در روز جمعه ۱۰ شهریور ماه شاهد بود که در مجموع در این روز ۱۷۳۳۳ نفر زائر به سمت مرزهای غرب و جنوب غربی کشور از پایانه‌ها گسیل شدند. در کل ایام اربعین نیز از میان پایانه‌های چهارگانه، پایانه غرب با بیش از ۱۲۶ هزار مسافر سهم ۶۴ درصدی از  جابجایی زائران را بر عهده داشت.

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها همچنین با اشاره به ایام شهادت امام رضا(ع) اضافه کرد: قریب به ۱۱هزار مسافر با ۴۸۷ سرویس از پایانه های پایتخت به سمت مشهد مقدس گسیل شدند.

علیمردانی در پایان با اشاره به موج بازگشت زائران به کشور و همزمانی آن با دور آخر سفرهای تابستانی گفت : مشکلاتی روز اربعین  در خصوص تامین سرویس برای سایر شهرها داشتیم که با تلاش همکاران این موضوع به سرعت مدیریت شد و در حال حاضر همکاران من در پایانه‌های غرب، جنوب، شرق و بیهقی تهران با فعالیت شبانه روزی آماده ارائه خدمات و استقبال از هموطنان عزیز هستند.

انتهای پیام/

۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
کد خبر: 42655

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =