خریداری ۷۹۰ دستگاه واگن جدید در حوزه اداری، اتفاقی شبیه «معجزه» بود

حجت‌الاسلام آقامیری عضو شورای شهر در ۷۸‌امین پویش امیدوافتخار: از مدیران سابق سؤال دارم؛ از ۲۶۰ کیلومتر مسیر دوچرخه‌ای که ساختید، ۲۶۰ نفر دوچرخه‌سوار استفاده می‌کنند؟

به گزارش خبرنگار شهر، حجت‌الاسلام آقامیری عضو شورای شهر در ۷۴امین رویداد امیدوافتخار اظهار داشت: امروز در تهران باید ببینیم اولویت اصلی مردم چه چیزی است؟ گاهی اوقات تشخیص‌ها غلط است و هزینههای زیادی صرف می‌شود. در همین رابطه مطابق نظرسنجی با شرکت  ۴۰۰ هزار نفر از شهروندان تهرانی، آن‌ها اولویت اول پایتخت را آلودگی هوا و اولویت دوم را حمل‌ونقل عمومی مطرح کردند.

وی افزود: وقتی مشکلات از زبان مردم شنیده می شود باید اولویت‌ها هم بر همان اساس چیده بشود تا هزینه‌ها گره‌گشا باشد، بر همین اساس شورای شهر تهران و با نظرات شهردار تهران به این نتیجه رسید که ۴۰ درصد از بودجه‌ سال ۱۴۰۲ را به بخش حمل‌ونقل اختصاص بدهد. 

وی خاطرنشان کرد: با اختصاص ۴۰ درصد بودجه به حمل‌ونقل عمومی،اتفاقات خوبی در شرف وقوع است به عنوان مثال، خریداری ۷۹۰ دستگاه واگن جدید در حوزه اداری، شبیه «معجزه» بود. قطعا در ۶ ماه و یک سال آینده شاهد رضایت مردمی خواهیم بود. هرچه ناوگان عمومی زیاد بشود مردم از وسایل شخصی استفاده کمتری می‌کنند. 

عضو شورا افزود:از مدیران سابق سؤال دارم؛ از ۲۶۰ کیلومتر مسیر دوچرخه‌ای که ساختید، ۲۶۰ نفر دوچرخه‌سوار استفاده می‌کنند؟ اصلی‌ترین گلایه مردم امروز توسعه زیرساخت‌های اتوبوس و مترو است.

آقامیری ادامه داد: امروزه ۷۰ درصد از مردم از وسایل حمل‌ونقل شخصی استفاده می‌کنند که اگر این درصد کم بشود مشکل آلاینده‌ها حل می‌شود. امروز بالای ۱۵ متر مربع سرانه فضای سبز در پایتخت داریم. اما در بحث حمل‌ونقل عمومی به ۱۰ هزار اتوبوس فعال در پایتخت نیاز است اینکه به این تشخیص برسیم و در این مسیر حرکت کنیم اهمیت دارد.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: هنوز هم کسانی هستند که اولویت را تشخیص نمی‌دهند. مردم حاشیه تهران گلایه از این دارند که باید ۳۰ دقیقه در انتظار اتوبوس بمانند. هیچ اولویتی مهم‌تر از تامین اتوبوس برای تهران نداریم. ناوگان ما برای ۵ میلیون نفر ظرفیت دارد اما به دلیل کمبود ایستگاه صرفا ۲ میلیون را جابه‌جا می‌کند.

آقامیری ادامه داد: حدود ۳ تا ۴ سال آینده حجم ناوگان مترو چند برابر خواهد شد. بودجه گذاری به همین روند مطلوب ادامه خواهد داشت تا در همین روزها به نقطه‌ای برسیم که در تهران هیچ وقت به این اندازه اتوبوس فعال در شهر نداشته‌باشیم.

انتهای پیام/

۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷
کد خبر: 43217

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =