خط ۶ و ۷ متروی تهران یک گام دیگر تا تکمیل

با افتتاح ۳ ایستگاه در خط ۶ و ایستگاه میدان کتاب در خط ۷ فرآیند تکمیل ایستگاه‌های باقیمانده به خط پایانی نزدیک شد.

به گزارش خبرنگار سایت شهر، با افتتاح ۳ ایستگاه شهرزیبا، شهران و شهید آرمان علی وردی (کوهسار) در خط ۶ متروی تهران و همچنین ایستگاه میدان کتاب فرآیند تکمیل ایستگاه‌های باقی مانده خطوط ۶ و ۷ یک گام دیگر به خط پایان نزدیک شد.

عملیات اجرایی این ایستگاه‌ها از سال ۱۳۹۴ آغاز شد و هزینه ۶ هزار میلیارد تومانی برای این ۴ ایستگاه و ۸.۸ کیلومتر مترو شده است.

در مناطق ۲ و ۵ در حال حاضر ۲۰ ایستگاه مترو فعال است و با افتتاح ایستگاه‌های جدید تا حدودی وضعیت بهتری خواهند یافت؛ خصوصا منطقه ۵ که جمع ایستگاه‌های مترو آن از ۸ ایستگاه فعلی به ۱۱ ایستگاه می‌رسد.

علاوه بر این با افتتاح ۳ ایستگاه شهر زیبا، شهران و کوهسار با ارزشی حدود  ۵ هزار میلیارد تومان مسیر خط ۶ به ۲۷ کیلومتر و ۱۷ ایستگاه افزایش یافت، البته این خط  برای تکمیل باید به ۴۲ کیلومتر مسیر و ۳۲ ایستگاه ارتقاء یابد.  

***پای معماری ایرانی _ اسلامی به خط ۷ باز شد

از نکات بارز معماری ایستگاه‌ میدان کتاب، به عنوان ایستگاه پایانی خط ۷ می‌توان به نوع طراحی مینیمال آن اشاره کرد که در عین زیبایی ایستگاه، اتفاقاً هزینه‌های اجرا و بهره‌برداری آتی از سازه‌ها را تقلیل داده است، البته شاخصه ایرانی – اسلامی بودن در معماری این ایستگاه نیز لحاظ شده است. حتی نوع نورپردازی سالن‌ها و معابر داخلی ایستگاه‌ نیز متفاوت از گذشته بوده و این امر ضمن تلطیف فضاهای زیرزمینی، چشم‌انداز بصری آن را هم زیباتر می‌سازد.‌ 

خط ۶ و ۷ متروی تهران یک گام دیگر تا تکمیل

خط ۶ و ۷ متروی تهران یک گام دیگر تا تکمیل

از ویژگی‌های  ایستگاه شهرزیبا و شهید آرمان علی وردی (کوهسار) نیز می‌توان به نصب و راه‌اندازی آسانسورهای ویژه معلولین و بهسازی و نصب خطوط بساوایی برای سهولت در تردد نابینایان اشاره کرد.

انتهای پیام/

۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۴
کد خبر: 43680

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =