به گزارش خبرنگار سایت شهر، با افتتاح ۳ ایستگاه شهرزیبا، شهران و شهید آرمان علی وردی (کوهسار) در خط ۶ متروی تهران و همچنین ایستگاه میدان کتاب فرآیند تکمیل ایستگاههای باقی مانده خطوط ۶ و ۷ یک گام دیگر به خط پایان نزدیک شد.
عملیات اجرایی این ایستگاهها از سال ۱۳۹۴ آغاز شد و هزینه ۶ هزار میلیارد تومانی برای این ۴ ایستگاه و ۸.۸ کیلومتر مترو شده است.
در مناطق ۲ و ۵ در حال حاضر ۲۰ ایستگاه مترو فعال است و با افتتاح ایستگاههای جدید تا حدودی وضعیت بهتری خواهند یافت؛ خصوصا منطقه ۵ که جمع ایستگاههای مترو آن از ۸ ایستگاه فعلی به ۱۱ ایستگاه میرسد.
علاوه بر این با افتتاح ۳ ایستگاه شهر زیبا، شهران و کوهسار با ارزشی حدود ۵ هزار میلیارد تومان مسیر خط ۶ به ۲۷ کیلومتر و ۱۷ ایستگاه افزایش یافت، البته این خط برای تکمیل باید به ۴۲ کیلومتر مسیر و ۳۲ ایستگاه ارتقاء یابد.
***پای معماری ایرانی _ اسلامی به خط ۷ باز شد
از نکات بارز معماری ایستگاه میدان کتاب، به عنوان ایستگاه پایانی خط ۷ میتوان به نوع طراحی مینیمال آن اشاره کرد که در عین زیبایی ایستگاه، اتفاقاً هزینههای اجرا و بهرهبرداری آتی از سازهها را تقلیل داده است، البته شاخصه ایرانی – اسلامی بودن در معماری این ایستگاه نیز لحاظ شده است. حتی نوع نورپردازی سالنها و معابر داخلی ایستگاه نیز متفاوت از گذشته بوده و این امر ضمن تلطیف فضاهای زیرزمینی، چشمانداز بصری آن را هم زیباتر میسازد.
از ویژگیهای ایستگاه شهرزیبا و شهید آرمان علی وردی (کوهسار) نیز میتوان به نصب و راهاندازی آسانسورهای ویژه معلولین و بهسازی و نصب خطوط بساوایی برای سهولت در تردد نابینایان اشاره کرد.
انتهای پیام/
نظر شما