ضرورت پایش دائمی قراردادهای تهران و چین

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: قراردادهای منعقد شده و تفاهمات صورت گرفته در سفر شهردار تهران و تیم مدیریت شهری به چین، باید دائماً توسط شهرداری و شورا مورد پایش قرار بگیرد.



علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، با بیان اینکه شاید در طول دو سال اخیر دوره ششم مدیریت شهری، سفر شهردار تهران و تیمش به چین اتفاق ویژه‌ای بود، اظهار کرد: شهرهای چین که مورد بازدید قرار گرفتند، در موقعیتی هستند که از لحاظ برخورداری از تکنولوژی‌ها قابلیت انتقال و الگوگیری بالایی دارند و این تکنولوژی کاملاً منطبق بر نیازهای ماست.

وی با اعلام اینکه ارتباط تهران و چین به واسطه تفاهم‌نامه‌هایی که منعقد شده به گونه‌ای است که این قابلیت را ایجاد می کند، یادآور شد: ممکن است فناوری‌های نوینی در سطح دنیا وجود داشته باشد اما تعاملی بین ایران و کشورهای برخوردار وجود ندارد؛ این تعامل و ارتباط بین ایران و چین برای انتقال فناوری وجود دارد و به راحتی می‌توانیم از تفاهم‌نامه‌هایی که دولت با این کشور منعقد کرده در فضای مدیریت شهری استفاده کنیم.

نادعلی با بیان اینکه سفر تیم مدیریت شهری به چین و بازدید از فناوری تولیدکنندگان چینی شرایطی را ایجاد کرده که می‌توان تا مدتی طولانی از ثمرات آن بهره برد، گفت: البته باید پیگیری دائم برای تبدیل تفاهم‌نامه‌ها به قرارداد و اجرایی شدن آن در دستور کار مدیریت شهری باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه دستاوردهای این سفر باید دائما توسط شهرداری و شورا پایش شوند، خاطرنشان کرد: قراردادهای منعقد شده و تفاهم‌نامه‌های صورت گرفته باید عملیاتی شود و مردم اثرات آن را مشاهده کنند.

وی همچنین در پایاناین گفت وگو تصریح کرد: تمام مواردی که در این سفر دنبال شد، جزء دغدغه‌ها و اولویت‌های اصلی مدیریت شهری دوره ششم بوده است؛ به طوریکه خرید اتوبوس و واگن مترو و تفاهم برای خرید دستگاه زباله‌سوز از چین، کاهش معضل ترافیک و آلودگی هوا را هدف گرفته‌اند و اگر به نتیجه برسد، سهم بزرگی از مشکلات شهروندان در این دوره برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/

۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲
کد خبر: 44853

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =