استقبال شورا از ورود زباله‌سوزهای مدرن به تهران؛ تولید آلودگی دستگاه‌های جدید صفر است

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص رایزنی تیم مدیریت شهری پایتخت با سرمایه‌گذاران چینی برای واردات دستگاه‌های زباله‌سوز به تهران گفت: این دستگاه‌ها هیچ‌گونه آلودگی در شهر تولید نمی‌کنند.

مهدی بابایی عضو کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، در رابطه با سفر تیم مدیریت شهری پایتخت به چین و پیگیری برای واردات دستگاه‌های زباله‌سوز به تهران با پشتیبانی مالی چینی‌ها، اظهار کرد: با توجه به دغدغه‌ای که در حوزه محیط‌زیست وجود دارد، شورای شهر از خرید این دستگاه‌ها استقبال می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه یکی از موضوعات مهم تهران در حوزه محیط زیست تعیین تکلیف زباله‌های شهر است، یادآور شد: بخش عمده‌ای از زباله های تهران زباله‌های غیر قابل بازیافت هستند و بهترین روش این است که با تکنولوژی نوین در دستگاه‌های زباله سوز، سوزانده شوند و انرژی تولید کنند.

بابایی با بیان اینکه این دستگاه‌ها بر اساس شاخص‌های جدید ساخته شده است، تصریح کرد: با توجه به فیلترهایی که در دستگاه‌ها زباله‌سوز تعبیه شده، هیچ گونه آلودگی برای شهر ایجاد نخواهد کرد.

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: استفاده از دستگاه‌های زباله‌سوز با فناوری‌های جدید در پایتخت، حرکت نوینی است تا دفن زباله از این مسیر به صفر برسد.

بابایی ابراز امیدواری کرد که هرچه سریعتر خرید دستگاه زباله‌سوز از چین اجرایی شود و مردم شاهد اثربخشی این دستگاه‌ها در بهبود وضعیت زیست‌محیطی در سطح شهر باشند.

انتهای پیام/

۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰
کد خبر: 45015

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =